Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 26/3 2021 klokken 17:03
Mercedes ligner mere og mere et hold, der er under pres. Det er altså ikke bare et forsøg på at skjule deres styrke der holder dem tilbage.
Bottas meldte flere gange over radioen, at han decideret ikke mente at bilen var til at kører.
Red Bull har modsat, helt styr på deres bil og det er Max Verstappen der viser vejen, mens Sergio Perez stadig er ved at lærer bilen at kende.
McLaren, der i år har skiftet over til Mercedes power, i en bil der kører efter samme designfilosofi som Red Bull, ligner et hold der seriøst kan udfordre, ikke bare Mercedes, men også Red Bull, der må betegnes som det nuværende tophold.
Aston Martin, der kører med en bil der er bygget op efter samme principper som Mercedes, lider under de samme problemer som Mercedes, blot mere udtalt.
Det åbner op for at AlphaTauri også kan komme med helt frem og være med i den meget tætte kamp i front af feltet.
I den 1. træning, så vi at Ferrari så ud til at have noget at skyde med igen, noget vi så igen i den anden træning, hvor det bare var Sainz der viste vejen og satte pres på Leclerc, der lå noget længere tilbage.
HAAS holdet er ikke overraskende det nye bundhold. Noget efter Williams, hvis vi vælger at sammenligne de to holds dygtigste kørere, Schumacher og Russell.
Alpine er dog den negative overraskelse. Og det er Alonso der hænger mest i bremsen, hvilket den gamle spanier ikke ligefrem er så glad for.
I morgen gælder det den 3. træning og kvalifikationen. Her må vi så se om der er mere styr på sagerne.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)