• Forside

Renault frigiver nyt logo

Som et første skridt ind i den nye sæson frigav Renault for kort tid siden det nye logo til sit Formel 1 team. Som en konsekvens af samarbejdet med den nye sponsor, ING Bank, er den tidligere lyseblå grundfarve bl.a. erstattet af mørkeblåt.

Af: Peter Hartig (pha@bmf1.dk) d. 5/1 2007 klokken 13:01

Det franske Renault F1 team frigav for kort tid siden sit nye logo for 2007 sæsonen, og der er tydeligvis sket store forandringer, efter at samarbejdet med tobaksfabrikanten Mild Seven ophørte ved årsskiftet.

Renaults nye logo indeholder farverne mørkeblå, orange og gul, og dette giver mere end en antydning af bilens kommende bemaling i 2007.

Renaults nye logo.

Mild Sevens afløser som hovedsponsor er den hollandske bank ING, hvis logofarve overvejende er domineret af orange – med reference til hjemlandets nationalfarve. Renaults motorsportsafdeling har altid haft tradition for at lade farven gul dominere sine F1-biler.

Renault oplyser til BMF1, at man ingen intentioner har om at offentliggøre detaljer vedrørende Renault R27’s nye farvedesign og bemaling før til den officielle præsentation i Amsterdam senere i denne måned.

BMF1 vil naturligvis være på pletten og bringe billeder fra begivenheden.

OM SKRIBENTEN

Peter fra BMF1 Peter har været en del af BMF1 næsten siden starten og er især kendt for sin faste serie af Kevin-interviews.

RELATEREDE NYHEDER