Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 28/9 2018 klokken 11:09
Det var en skyet himmel, der bød Formel 1 feltet velkommen til Sochi, men ingen regn og en fin bane, er udviklede sig meget over den første 1½ times træning.
Hos amerikanske HAAS, så det bedre ud end det længe har gjort, hvilket med danske øjne, heldigvis blev markeret mest af Kevin Magnussen, der lod til at have fundet tilliden til bilen igen og placerede sig godt fremme i feltet.
Hvis man ser på kampen om best-of-the-rest, blev Magnussen kun overgået af Ocon, der formåede at slutte foran Räikkönen, helt oppe som nummer 6.
Kevin Magnussen sluttede som nummer 8, foran Hülkenberg i den bedste Renault, som de helst også skal gøre på søndag.
Hos Williams, var der tale om en ganske forfærdelig træning. Den vanskelige racerbil, virkede helt umulig, hvilket sendte dem ned bagerst i feltet. Brendon Hartley var inde mellem de to Williams, men kun fordi der igen var udfordringer med hans racer.
Saubers kommende mand, Antonio Giovinazzi, viste stor styrke, ved at sætte Sauberraceren op som nummer 10, mens den kommende Ferrari kører, Charles Leclerc, havde svært ved at finde balancen i sin Sauber og sluttede nede som nummer 14, meget uvant for ham.
Ferrari sluttede med Vettel på P1, men Räikkönen nede på P7. Så ikke et entydigt signal fra dem, mens Mercedes fik Hamilton ind på P3, fulgt til dørs af Bottas på P4.
Red Bull havde igen problemer med Ricciardos bil, som endte træningen tidligt i garagen. Den skulle angiveligt også have en ny bund, men en del røg fra bilen, fik de lidt bekymrede miner frem.
I den anden Red Bull, havde Max Verstappen derimod godt gang i den, hvilket sendte ham op på P2, blot 5 hundrededele sekund efter Vettel.
McLaren havde lånt Alonsos bil ud til Lando Norris, der kvitterede med en overraskende P13, 3 placeringer bedre end Vandoorne, der ser mere og mere ud som en der er helt færdig i Formel 1.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)