Så fik vi overstået den tredje og sidste frie træning over i Mexico City, en træning der foregik i en meget afslappet og stille rytme. Der gik nemlig forholdsvis lang tid før visse teams fik deres biler på banen, herunder Red Bull Racing, hvor Daniel Ricciardo og Max Verstappen bestemt ikke havde travlt med at komme ud på banen. Ud kom de dog og så kom der gang i sagerne, fordi den unge Verstappen endte faktisk med at sætte sessionens hurtigste tid. Hollænderen satte nemlig en tid der hed 1:19.137 og den var lige under 0.100 sekund hurtigere end manden på andenpladsen.
Max Verstappen.
Copyright Red Bull Contentpool
Manden på andenpladsen var Lewis Hamilton, som virker til at have alting under kontrol, selvom han kun har været hurtigst under den første af de tre træninger. På tredjepladsen finder vi Max Verstappens holdkammerat, Daniel Ricciardo. Australieren var dog 0.233 sekund efter sin hollandske ven, så de to var også forholdsvis tætte. På fjerdepladsen finder vi Nico Rosberg og på femtepladsen har vi en overraskelse i form af Valtteri Bottas. Dermed er det værd bemærke at der var tre Mercedes-motorer i top fem.
Valtteri Bottas
Copyright Williams F1
I gårsdagens anden træning var det Sebastian Vettel som satte den hurtigste tid, men den præstation var tyskeren ikke i nærheden af i dag. Vettel sluttede nemlig kun som nummer seks og han var 0.800 sekunder efter Verstappen. Det betød at tyskeren lige præcis sluttede foran sin holdkammerat Kimi Räikkönen, fordi finnen var nemlig 0.057 sekund efter sin tyske ven og holdkammerat.
Jolyon Palmer og Kevin Magnussen.
Copyright Renault Sport
De fleste danskere har naturligvis fokus på duellen mellem de to Renault-kørere og her var der skidt nyt for Kevin Magnussen. Det var nemlig Jolyon Palmer, som satte den bedste Renault tid i denne session og for at det ikke skal være løgn, så var briten omkring 0.400 sekund foran sin danske holdkammerat. De to Renault kørere sluttede i øvrigt som nummer 14 og 18 i denne session. Nede på sidstepladsen finder vi Felipe Nasr, som sluttede træningen med at være 3.217 sekunder efter Max Verstappen.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)