Mere digital underholdning

Formel 1's nye ejere, Liberty Media, ser et stort u-udnyttet potentiale i den digitale underholdning, som spil og virtual reality. Nye tiltag i den retning er derfor på vej.

Sebastian Vettel og Bernie Ecclestone . Copyright Getty Images/Red Bull Racing

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 23/9 2016 klokken 13:09

Under et møde i forbindelse med Goldman Sachs Communacopia investeringskonferencen, der blev afholdt i New York i denne uge, fortalte Liberty Medias mediedirektør, Greg Maffei, at koncernen ser et stort uudnyttet potentiale i den digitale underholdning omkring Formel 1.

"Mindre end en procent af omsætningen i Formel 1 kommer fra den digitale underholdning", kom det fra ham.

"De har virkelig ingen fokus på det nu og jeg tror på, at vi kan få rigtigt meget ud af at gå mere ind i VR (virtual reality) og AR (augmented reality)".

"Der er så mange video feeds og muligheder, som vil åbne op for et helt nyt marked til glæde for os og ikke mindst de mange Formel 1-fans, der er derude", sluttede han.

Det bliver spændende at se hvad der kommer ud af det nye ejerskab.

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Ingen mundkurv til Grosjean Vandoorne kan slå de bedste »