Motorbranden på Räikkönens bil var ikke ødelæggende. Der er således grund til at ånde lettet op hos Ferrari, det ville være et skrækscenarie hvis den finske verdensmester allerede havde mistet en motor i sæsonens første løb.
Den tekniske stab hos den norditalienske superbil-fabrikant har afsløret, at det var turboen, som var årsag til flammerne. Selve forbrændingsmotoren og ERS (Electronic Recovery System) delen er uskadte.
Kimi Raikkonen
Copyright Ferrari Media
Räikkönen skal derimod have gang i den anden turbo, da denne blev totalt ødelagt ved hændelsen. Ferrari har haft gentagne problemer med netop turbo-delen siden starten af før-sæson testene.
Andelen af fuld-gas sektioner og de varme omgivelser som hersker under næste uges løb på Sakhir udgør derfor en seriøs test af pålideligheden på komponenterne i motorenheden. Det er derfor med krydsede fingre at teamet ser frem til løbet i Bahrain.
Kimi Raikkonen
Copyright Ferrari Media
Alle teams har fem motorenheder til kalenderens 21 løb og antallet af enheder er øget fra fire til fem for at imødegå historiens længste sæson.