Med langt mindre intern kommunikation under selve løbene vil kørerne være meget mere alene om beslutninger, der kan vise sig løbsafgørende, som f.eks. dækslid og benzinforbrug.
Succesfulde Toto Wolf udtaler i den forbindelse til Formula1.com: "Der bliver meget mindre information og data tilgængelig for kørerne under løbene.”
Lewis Hamilton og Nico Rosberg på ethjulede cykler - privatfoto fra Hamiltons Facebook og Twitter
Copyright Ikke sat!
”Det naturlige resultat af disse regelændringer er, at alle beslutninger igen er meget mere op til den enkelte kører.”
Billeder fra Singapore 2013
Copyright Daimler-Benz
”Det betyder at den direkte konkurrence mellem de to (teamkollegaer) er garanteret og vil blive mere intens.”
På trods af de nye forhold, og den intensiverede interne rivalisering, slår Wolf fast, at man stadig er et team, at alle beslutninger stadig vil være til gavn for begge kørere og teamet.
Toto Wolff og Paddy Lowe
Copyright Daimler Benz
”Det er selvfølgelig stadig et team og hverken vi eller kørerne vil vælge beslutninger, som kan udfordre teamets omdømme eller teamets præstationer,” tilføjede han.