Sidste bil præsenteret

Så blev det den første marts, hvilket var dagen hvor Toro Rosso endelig præsenterede deres nye bil. Dermed er alle 2016-bilerne præsenteret.

Max Verstappen . Copyright Red Bull Media

Af: Kim Kristensen (kk@bmf1.dk) d. 1/3 2016 klokken 15:03

Vi har skulle vente længe på den, men her til formiddag blev den nye Toro Rosso endelig præsenteret. Det skete til sæsonens anden officielle test, som foregår i Barcelona.

Sainz og Verstappen præsentere den nye Toro Rosso STR11
Copyright Red Bull Media


Det var ellers meningen at Toro Rosso skulle have præsenteret deres bil til sæsonens første test i sidste uge, men man mente ikke at man kunne nå at få bemalingen helt færdig til den tid. Derfor valgte man at køre med en helt sort bil under sidste års test, for så at præsentere bilen med den rigtige bemaling i dag.

Sainz og Verstappen præsentere den nye Toro Rosso STR11
Copyright Red Bull Media


Toro Rossos nye bil hedder STR11 og efter to år med Renault-motor er det igen en Ferrari-motor som ligger i den nye Toro Rosso. Fra 2007 til 2013 kørte Red Bulls lillesøster også med Ferrari-motor, men i 2014 og 2015 har man altså kørt med Renault-motor ligesom storebror.

Carlos Sainz og Max Verstappen.
Copyright Red Bull Media


En ting er dog lige som sidste år, nemlig det faktum at det endnu en gang er de to unge talenter Max Verstappen og Carlos Sainz som sidder bag rattet af de to Toro Rosso-racere. I sidste sæson lavede de nogle flotte resultater, den unge Verstappen leverede bland andet nogle flotte fjerdepladser i Ungarn og USA.

Sainz og Verstappen præsentere den nye Toro Rosso STR11
Copyright Red Bull Media


Toro Rosso indtrådte i Formel 1 tilbage i 2006, hvor Red Bull koncernen opkøbte det lille ikoniske Minardi team. Siden den gang har Toro Rosso blot været på podiet en enkelt gang, men det var til gengæld med en sejr i det italienske Grand Prix i 2008. Manden der stod for sejren var i øvrigt Sebastian Vettel.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Ferrari siger nej til nyt kvalifikationsformat Anden test skudt i gang »