Weekendens Grand Prix på Hungaroring er det fjerde løb, hvor der kun er en uges pause imellem to løb ud af fem på hele sæsonen, og specielt holdenes tekniske personale er meget pressede, idet alt deres udstyr skulle transporteres over 1000 kilometer fra Tyskland siden mandag. Dette betyder at flere medlemmer ikke får mulighed for at se deres familier imellem de to løb.
På den anden side markerer løbet også indledningen på Formel 1's sommerferie. Testforbuddet startede af samme grund i sidste uge og der er tre uger til det næste løb der afvikles den 27. august i Tyrkiet.
Ferrari-teknikere i garagen torsdag i Ungarn 2006 - de trænger til ferie
Kontrasten imellem Tyskland og Ungarn er stor. Der er godt nok varmt begge steder, men medens Hockenheim er kendt som en bane, der belaster motoren, fordi der køres med speederen i bund i en stor del af tiden, er tilfældet det modsatte på Hungaroring, hvor belastningsforholdet er det næst laveste i hele sæsonen.
Red Bull har traditionen tro allerede startet festlighederne. Her ses en Scuderia Toro Rosso og Peter Besenyei der flyver i en Red Bull Air Race ved en begivenhed torsdag i den historiske del af Budapest.
Det er en snørklet bane det er svært at overhale på og hvor en høj downforce er nødvendig. Derudover er banen kendt for at sande til, hvilket medfører et dårligt greb og dette kan igen føre til understyring.
Vi kommer derfor helt sikkert til at se helt andre aerodynamiske konfigurationer end vi så i Tyskland. Dækkene vil typisk være af en blød blanding, og der vil foregå et valg imellem to typer.
Som sagt er der som regel varmt på banen og der forudses temperaturer på 23 grader til kvalifikationen og 27 grader til selve løbet. Der er dog også forudset regnvejr til mandag, og hvis det finder på at komme frem lidt tidligere, kunne løbet gå hen at blive rigtigt interessant.
Bilmagasinet har i øvrigt sendt sin egen lille delegation af sted til løbet, og vi vil sende en turbeskrivelse i næste uge, krydret med masser af billeder.
Bilmagasinets Banekort for Hungaroring
Status efter Tysklands Grand Prix
Opdagede Renault hvad der ramte dem? Vi tvivler - ren rød dominans, ikke bare i det Tyske Grand Prix, men i de seneste 3 løb.
Denne del ville normalt kun omhandle, hvad der er sket siden sidste løb, men med Ferraris genkomst tager vi 3 løb med, for at få det bedste billede.
Med 3 sejre, 2 andenpladser og en lidt uheldig 3. plads, er Scuderia Ferrari tilbage på den ultimative Formel 1 top. En solid teamindsats, hvor ikke mindst Felipe Massa, der fik seriøse skældud i vores termins-bedømmelse har virkelig oppet sig: 2 andenpladser og en 3. plads, der må tilskrives teamet, er stærkt kørt og gør at Fernando har tabt mindst 8 point i forhold til Michael Schumacher.
Situationen beskrives bedst af samtalen mellem Schumacher og pitten, efter sejren, hvor man klart siger - "Hvis vi vinder de sidste 6 løb, så vinder vi mesterskabet" - det beskriver klokkeklart situationen i Formel 1 lige nu.
Tiago Monteiro under løbet, Midland MF1 Racing, Tyskland 2006
For at benytte en sportskommentatorkliche, så har Ferrari momentum. De har p.t., mesterskabet i deres hule hånd efter at have været nede i sækken - hvor Renault reelt bare manglede at snøre den.
Pessimisten vil måske sige, at det er konsekvensen af konservativ kørsel, nok det dummeste man kan gøre. Der er ingen der skal tro at en løbssæson med 18 løb er overstået efter 40-50 % af sæsonen er kørt.
Gentagne gange er det på denne plads påpeget, at det intet er overstået, før sidste løb er kørt - eller det er ikke matematisk muligt.
Endvidere må det afgjort påpeges, at Alonso endnu ikke er udgået i denne sæson. Schumacher har været ude af pointrækken ikke mindre end 2 gange - så statistisk set er det mindst én gang, hvor Alonso ikke vil få point i de sidste 6 løb.
Der er al mulig grund til at smile - Schumacher kan selv afgøre mesterskabet, efter sejren i Tyskland.
Al ære og respekt for Honda. Efter at de her, og andre steder på BMF1, har fået en del hug, kom de stærkt igen. 2 godkendte kvalifikatiosnresultater og en Jenson Button, der viser, at man ikke skal afskrive hverken ham eller Honda.
Rubens Barrichello ydede også en godkendt indsats, der dog blev ødelagt af at han måtte udgå med flammer ud af den sarte Hondamotor. Det er ikke godt nok at man kan køre stærkt, hvis det kun er i en del af løbet.
I det hele taget var det Tyske Grand Prix et løb, der viste genkomsten fra en del deltagere i Formel 1: Klien, Williams, Honda og Toyota viste alle at de i den grad har intentioner om at deltage i den sidste del af sæsonen. Dog med det forbehold at det lykkedes begge Williamsbiler at udgå af løbet. Nico Rosberg efter en kørerfejl og Mark Webber med den sædvanlige defekt. Man må håbe, at de får en fremgang med Toyotamotorer i 2007.
Til gengæld endte BMW Sauber, kørende i BMWs hjemland, med en pinlig forestilling, begge kørere måtte udgå. Heidfeld efter bare 9 omgange og Villeneuve efter 30. Vi har ellers rost BMW Sauber for at være kraftigt på vej frem - det viste denne weekend ikke.
Robert Kubica er den BMW Sauber pilot med størst succes i øjeblikket og må være det hotteste navn til et fast sæde i 2007 sæsonen.
Med ét point redder Christian Klien en lille smule af æren for de små hold. Midland F1 er diskvalificeret for fleksibel vinge, David Coulthard byttede en god startplacering med en middelmådig 11. plads og resten af den tunge ende af feltet er nok glade for at næste løbsweekend starter allerede på fredag. De fleste vil foretrække at glemme sidste weekend og komme videre.
Vi har adskillige gange talt om pendulets sving - denne gang er det ikke svinget lidt - det er svinget meget. Ferrari sidder totalt på toppen af Formel 1 i øjeblikket. Kan Renault komme igen?
Christijan Albers under løbet, Midland MF1 Racing, Tyskland 2006
Vi tvivler. Næste bane er Hungaroring, der er en snæver, støvet bane, som er varm som en stegepande. Ikke ligefrem Renaults livret i øjeblikket.
Vi skal ikke bedømme om det er dækkene, bilen eller kørerne der ikke får det til at svinge i det blå-gule team, men udsigten til Hungaro er simpel: Dt bliver rent rødt, en ny Ferrari 1-2 sejr er i syne og Kimi Räikkönen vil være en forventelig 3'er, med Renault, Williams, Honda og Toyota snappende efter hans hæle.
Som det gentagne gange er påpeget på denne plads skal man ikke forære mesterskaber væk, før matematikken tillader det - det har de sidste 3 løb bevist. Forspringet er kraftigt formindsket, Ferrari kan selv afgøre begge mesterskaber og er det hold, som har overskuddet og momentet.
Hvad nu Flavio? Du er ved at miste begge mesterskaber!
HISTORIEN
Tilbage i 1980, imens Jerntæppet stadig gik ned gennem Europa, startede Formel 1 sit eget lille raid ind i Østeuropa. Man ønskede et Grand Prix i kommunisternes højbog, Moskva, og indledte derfor forhandlinger med styret. Dette blev dog aldrig til noget, og derfor vendte man blikket mod de andre lande i området.
I sommeren 1983 stod det klart, at sportsautoriteterne i Ungarn gerne ville have et Formel 1-løb i Budapest. Oprindeligt diskutterede man muligheden for at lave en gadebane inde i selve byen, men det gik man bort fra igen. I stedet endte man i 1985 med at påbegynde anlæggelsen af en helt ny bane cirka 20 kilometer uden for Budapest.
Åbningsløbet fandt sted den 10. august 1986, hvilket også markerede 50-året for det første og hidtil eneste Ungarske Grand Prix. Løbet blev med det samme en stor succes med 200.000 besøgende, som kunne se Ayrton Senna (Lotus) starte i pole position, mens Nelson Piquet (Williams) løb af med sejren.
Nigel Mansell (Ferrari) på vej mod sejren i 1989
År |
Pole Position |
Hurtigste Omgang |
Vinder |
1986 |
A. Senna |
N. Piquet |
N. Piquet |
1987 |
N. Mansell |
N. Piquet |
N. Piquet |
1988 |
A. Senna |
A. Prost |
A. Senna |
1989 |
R. Patrese |
N. Mansell |
N. Mansell |
1990 |
T. Boutsen |
R. Patrese |
T. Boutsen |
1991 |
A. Senna |
B. Gachot |
A. Senna |
1992 |
R. Patrese |
N. Mansell |
A. Senna |
1993 |
A. Prost |
A. Prost |
D. Hill |
1994 |
M. Schumacher |
M. Schumacher |
M. Schumacher |
1995 |
D. Hill |
D. Hill |
D. Hill |
1996 |
M. Schumacher |
D. Hill |
J. Villeneuve |
1997 |
M. Schumacher |
H.-H. Frentzen |
J. Villeneuve |
1998 |
M. Häkkinen |
M. Schumacher |
M. Schumacher |
1999 |
M. Häkkinen |
D. Coulthard |
M. Hakkinen |
2000 |
M. Schumacher |
M. Häkkinen |
M. Hakkinen |
2001 |
M. Schumacher |
M. Häkkinen |
M. Schumacher |
2002 |
R. Barrichello |
M. Schumacher |
R. Barrichello |
2003 |
F. Alonso |
J.P. Montoya |
F. Alonso |
2004 |
M. Schumacher |
M. Schumacher |
M. Schumacher |
2005 |
M. Schumacher |
K. Räikkönen |
K. Räikkönen |
Kørerne i pole position og med hurtigste omgang samt vindere gennem årene på Hungaroring.
Selvom Hungaroring ikke ligefrem er kendt for sine sindsoprivende oplevelser, så har der alligevel været flere mindeværdige præstationer.
Nigel Mansell (Ferrari) demonstrerede i 1989, at det er muligt at vinde fra en dårlig startposition i Ungarn. Fra 12. pladsen skar han sig med den ene overhaling efter den anden op gennem feltet. Fremme foran blev Ayrton Senna (McLaren) bremset af en langsommere kører, og det udnyttede Mansell til at komme op til ham og senere forbi til en flot sejr.
I 1990 udnyttede Thierry Boutsen (Williams), at det er vanskeligt at overhale på banen ved at holde en klart hurtigere Ayrton Senna (McLaren) bag gennem de sidste 12 omgange.
Damon Hill har tre gange gange været i fokus: I 1993 vandt han sin første Formel 1-sejr, han vandt igen i 1995 og i 1997 var det meget tæt på at blive til karrierens sidste sejr. I en underlegen Arrows-racer overhalede han Michael Schumacher (Ferrari), og syntes sikker på sejren, da han på sidste omgang får tekniske problemer. Selvom han måtte se Schumacher køre forbi, så var han dog trods alt tæt nok på målstregen til, at han kunne tage andenpladsen.
I Ungarns Grand Prix 1990 tog Thierry Boutsen (Williams) starten foran Gerhard Berger (McLaren), Riccardo Patrese (Williams) og Ayrton Senna (McLaren)
2001 - Mesterskaberne i hus |
To mand skilte sig positivt ud i kvalifikationen: Michael Schumacher (Ferrari) var imponerende 0,8 sekund hurtigere end nummer to samt 3,5 sekunder hurtigere end 2000-polen, og det endda på trods af, at han bare brugte to af sine fire forsøg. Den anden kørte i det absolut dårligst hold: Minardi. Køreren var Fernando Alonso, og han præsterede noget lige så flot, nemlig at starte fra 18. position med fire kørere bag sig.
Løbet blev en kedelig fornøjelse med bare én overhaling på banen. Resultatet er dog værd at mindes: Ferrari sikrede med sin 1-2 sejr sig begge mesterskaber med fire løb tilbage i sæsonen, og Schumacher kom med sin sejr op på 51 sejre i alt, hvilket tangerede Alain Prosts rekord for flest sejre i Formel 1. |
M. Schumacher 2: Coulthard 3: Barrichello 4: R. Schumacher 5: Trulli 6: Häkkinen 7: Heidfeld 8: Montoya |
2002 - Ferrari legestue |
De to Ferrari-kørere startede fra første række, og den stilling forsvarede de let gennem hele løbet. Det eneste spørgsmål var, om Michael Schumacher eller Rubens Barrichello skulle vinde, men da Schumacher næsten var oppe at stå på bremsen for at undgå at overhale Barrichello i forbindelse med et pitstop, stod det klart, at man gik efter, at få Barrichello op på andenpladsen i mesterskabet.
Eneste aktion i løbet sørgede Kimi Räikkönen (McLaren) for, da han og holdkammeraten David Coulthard kørte sig op gennem feltet efter en miserabel kvalifikation. Først overhalede han Juan Pablo Montoya (Williams) på ydersiden i sving 2, og derefter pressede han Jenson Button (Renault) til en fejl, der sendte ham ud af løbet, hvorved Räikkönen kom en plads længere frem.
Åbenbart kedede løbet ikke kun tilskuerene men også Michael Schumacher, der mod slutningen lod sig falde lidt tilbage i forhold til Barrichello bare for at kunne sætte hurtigste omgang.
For andet år i træk sikrede Ferrari sig konstruktørernes mesterskab i Budapest, hvorimod Schumacher for længst havde sikret sig kørernes mesterskab. |
1: Barrichello 2: M. Schumachr 3: R. Schumacher 4: Räikkkönen 5: Coulthard 7: Massa 8: Trulli |
2003 - Alonsos første sejr |
I en alder af bare 22 år blev Fernando Alonso (Renault) den yngste Formel 1 Grand Prix vinder i historien. Det skete i et løb, hvor det stort set kun var en katastrofal start for de to Williams-kørere, som virkede til at være de eneste, der havde en chance for at kunne true Alonso.
Deres start bevirkede, at Juan Pablo Montoya og Ralf Schumacher måtte kæmpe sig op gennem feltet, hvilket de gjorde på flot vis og sluttede på henholdsvis anden- og tredjepladsen.
Der skal dog under ingen omstændigheder tages noget af æren fra Alonso, som kørte et superbt løb. Ikke nok med, at han opnåede at overhale den senere verdensmester, Michael Schumacher (Ferrari), med en omgang, uden at Schumacher havde haft nogen uheld, men i endnu højere grad fortæller det noget om præstationen, at Alonso gjorde det samme ved sin holdkammerat Jarno Trulli. |
1: Alonso 2: Räikkönen 3: Montoya 4: R. Schumacher 5: Coulthard 6: Webber 7: Trulli 8: M. Schumacher |
2004 - Gabende magtdemonstration |
Der var ingen, der var så meget som i nærheden af at kunne true Michael Schumacher (Ferrari) - ikke engang sin egen holdkammerat. Faktisk virkede det som om, at havde han ønsket det, så kunne han have overhalet de resterende kørere med en omgang. I stedet slappede han af og havde i stedet "bare" 44 sekunder ned til Alonso på tredjepladsen.
De resterende højdepunkter under løbet løbet var TV-transmissionen af Ferrari-mekanikerne, der var i gang med at reparere et brændstofpåfyldningsanlæg, og af Ferraris tekniske chef Ross Brawn, som spiste en banan! |
1: M. Schumacher 2: Barrichello 3: Alonso 4: Montoya 5: Button 6: Sato 7: Pizzonia 8: Fisichella |
2005 - Räikkönen holder liv i spændingen |
Lidt overraskende var det Michael Schumacher (Ferrari), der startede i pole og så endda med så meget benzin om bord, at han var blandt de sidste, der var inde til sit første pitstop.
Frem til anden pitstoprunde var det en hård kamp mellem Schumacher og Kimi Räikkönen (McLaren) og føringen. Sidstnævnte var hurtigst, men det var umuligt at overhale på banen. I stedet udnyttede Räikkönen, at han blev én omgang længere ude, og det var nok til at komme forbi. Derefter var der ikke nogen tvivl om udfaldet.
Ellers var løbet præget af flere uheld på første omgang, der blandt andet betød, at Fernando Alonso (Renault) røg ned bagerst i feltet, hvorfra han aldrig nåede tilbage i pointene. Dermed hentede Kimi 10 point på ham, og afstanden i mesterskabet kom ned på 26 point. |
1: Räikkönen 2: M. Schumacher 3: R. Schumacher 4: Trulli 5: Button 6: Heidfeld 7: Webber 8: Sato |
Ungarns Grand Prix gennem de seneste år
BANEN
Hungaroring ligger i Mogyorod, der er en forstad, som ligger ca. 20 kilometer nordøst for Ungarns hovedstad Budapest. Beliggenheden tæt ved en storby betyder, at der er gode muligheder for at feste om aftenen for tilskuerene. Det er noget især finnerne udnytter til at komme og heppe på Kimi Räikkönen og før ham Mika Häkkinen.
Banen er ikke særlig meget brugt, og derfor er det en meget støvet bane, der møder kørerne fredag formiddag. Det betyder også, at vi vil se tiderne blive væsentlig bedre efterhånden som weekenden skrider frem, og støvet bliver erstattet med gummi.
Sammenlignet med de hovedparten af de nuværende baner, så er Hungaroring meget atypisk. Faktisk er den kun sammenlignelig med én bane – Monte Carlo. Det vil sige, at vi er kommet til en meget snørklet og langsom bane, og således er kvalifikationsrekorden sat med en gennemsnitsfart på under 200 km/t.
Damon Hill (Williams) på vej mod sin første sejr i karrieren ved løbet i 1993
Der er flere lighedspunkter med bybanen i Monte Carlo: Det er tæt på at være umuligt at overhale på banen. Det eneste sted, hvor der er en lille mulighed er forenden af start-/mållangsiden, der blev forlænget op til løbet i 2003 med cirka 200 meter, netop for at øge muligheden for at overhale.
De vanskellige overhalingsmuligheder betyder, at man ofte ser en lang række biler, der nærmest kører i kortege. Det er dog ikke helt umuligt at komme op gennem feltet, hvilket for eksempel Nigel Mansell demonstrerede i 1989.
En stor modsætning til Monte Carlo er, at Hungaroring næsten er flad som en pandekage. Det eneste sted, hvor der er lidt højdeændring er efter Sving 3, hvor der er en dal.
Det er dog ikke det hele ved Hungaroring, der er dårligt. På grund af banens natur, så anses den af mange for at være relativ teknisk svær, hvorved kørernes evner i højere grad end på så mange andre baner kan gøre en forskel.
I en tid hvor banerne generelt kommer til at minde mere og mere om hinanden, kan det være helt forfriskende med en bane, der som Hungaroring, i det mindste skiller sig ud fra mængden. Det er en af de ting, der blandt mange gør Monacos Grand Prix til noget særligt – desværre mangler Hungaroring så bare al glamouren og ikke mindst charmen ved at se Formel 1-racere køre med små 300 km/t klods oppe af barrieren.
Fernando Alonso (Renault) fejrer sin karrieres første sejr i 2003 med Flavio Briatore i baggrunden
EN OMGANG PÅ HUNGARORING
Banen Hungaroring er bygget i den smukkeste natur, og banen er som et naturligt amfiteater. Uanset hvor man befinder sig på banen er der nogenlunde udsyn til hele baneterrænet. Banen er med sine 306,873 km og 14 sving en af de mindste i hele løbskalenderen. Den er meget hård mod dækkene og afkøling af motoren er yderst vigtig.
Banen blev op til 2003 sæsonen bygget om på steder. Det første sving var tidligere et blødt langt 180 graders højresving, men er blevet ændret til et skarpere og længere højresving. Også stykket ved sving 12 er blevet ændret, så man nu får et højresving med mulighed for udbremsning inden sving 13.
Efter starten går det ned ad bakke mod det første sving som er et højresving. Svinget er meget skarpt og tages typisk i 2. gear. Bilerne har en tendens til at svinge ud med bagenden, hvis ikke kørerne er opmærksomme. Når man kommer igennem kører man fluks hen til et venstresving. Det er vigtigt at komme godt i gennem dette sving, idet man herefter kommer ud til en af de få lange strækninger på banen.
Fra høj fart skal man igen ned i 2. gear. Man skal bremse hårdt i dette langsomme sving og skynde sig at få ny fart på mod det næste venstresving som er et fladt venstresving.
Det var på stykket op til dette venstresving, at Jacques Villenueve i 1997 overhalede Damon Hill og det var også her, at Ralph Firman sidste år kørte galt i sin Jordan-Ford.
Op går det mod 6. gear før man igen må ned i 4. for at komme igennem det hurtige venstresving mod et højre hairpin sving. Her er det vigtigt at komme igennem på ideallinien da der ikke er meget plads til at få bilen på ret køl, hvis det skulle gå galt.
Hungaroring
Langs et af banens tribuneafsnit går det i 4. gear mod den ene af banens to chikaner, som typisk tages i 2. gear. Det er her ekstremt vigtigt at komme godt ud på kerben for at få en lige linie på den efterfølgende strækning.
Op forbi 3. og videre til 4. gear for igen at gå ned i 3. gear i et fladt medium venstresving. Venstresvinget er egentligt både et lille venstresving efterfulgt af et lille højresving, men linien er næsten lige fra venstresvinget igennem højresvinget.
Det er vigtigt at ligge godt på banen i første del af svinget for at komme rigtigt rundt i den anden del. Farten er ikke speciel høj, men man når alligevel op i 4. gear.
Banen |
Banenavn |
Hungaroring |
By |
Mogyorod (Budapest) |
Første Grand Prix |
10. august 1986 |
Antal Grand Prixer |
20 |
Hjemmeside |
Officiel hjemmeside Ungarns Informations Netværk |
Satelitbillede |
Google Maps |
Rekorder |
Banerekord - pole |
1:19.146 (Michael Schumacher, 2004) 199,272 km/h |
Banerekord - løb |
1:19.071. (Michael Schumacher, 2004) 199,461 km/h |
Hurtigste løb |
1t35:26.131 (Michael Schumacher, 2004) 192,798 km/h |
|
|
Flest sejre |
4 (M. Schumacher) 7 (Willliams) |
Flest poles |
7 (M. Schumacher) 7 (Ferrari) |
Flest hurtigste omgange |
4 (M. Schumacher) 9 (Williams) |
Årets Løb |
Omgangslængde |
4,381 km |
Omgange i løbet |
70 |
Løbsdistance |
306,663 km |
|
|
Sving |
14 (8 højre og 6 venstre) |
Løbs- og banedata
Efter dette sving kommer man hen til et ca. 90 graders højresving som kan tages i nogenlunde høj fart. Dette sving er lidt interessant da baneomgangene kan blive højere og højere efterhånden som mere og mere gummi der er i svinget.
Herefter kommer man lidt op i fart - i hvert fald efter denne banes forhold. Fra 5. gear skiftes så ned til 3. for at komme ud af en hurtig chikane ved hjælp af både kerben - endog græsset til tider.
Efter chikanen kommer man så igen op i fart, men typisk for denne bane tager det ikke langt tid før man igen må ned. I 2. gear kører man langsomt rundt i et venstresving. Kort herefter svinges til højre i banens sidste sving.
Så er der blot tilbage at speede op hurtigt for at komme op i topfart hen ad start/mål-linjen.
På denne bane kan en god pitstrategi betyde forskellen på sejr og chancen for point og bare at være deltager. Banen bliver betegnet som en high-down force bane, hvor bilens køling og aerodynamik skal være i top
BILLEDER FRA TIDLIGER GRAND PRIXER PÅ HUNGARORRING
Nigel Mansell (Williams) lykønsker Ayrton Senna (McLaren) med sejren i 1991
Ayrton Senna (McLaren) fejrer sin sejr i 1992
Jan Magnussen (Stewart) nåede ikke så langt i 1997-løbet
Nick Heidfeld WilliamsF1 BMW FW27, Ungarn 2005
Nick Heidfeld WilliamsF1 BMW FW27, Ungarn 2005
Juan Pablo Montoya WilliamsF1 BMW FW26, Ungarn 2004
Antonio Pizzonia WilliamsF1 BMW FW26, Ungarn 2004
Antonio Pizzonia WilliamsF1 BMW FW26, Ungarn 2004
Jenson Button, B.A.R Honda 007, Ungarns GP 2005
Jenson Button, B.A.R Honda 007, Ungarns GP 2005
Michael Schumacher blev verdensmester i Ungarn 2004
Michael Schumacher blev verdensmester i Ungarn 2004
Michael Schumacher, Ungarn 2003
Michael Schumacher, Ungarn 2005
Podiet, Ungarn 2005
Rubens Barrichello, Ungarn 2005
Starten, Ungarn 2003
Starten, Ungarn 2004
Starten, Ungarn 2005
Takuma Sato, B.A.R Honda 007, 2005
Takuma Sato, B.A.R Honda 007, 2005