Under dagens første frie træning fik Daniil Kvyat kun 8 omgange på banen. Grunden til det var angiveligt et problem med hans motor, men uanset hvad, så havde Red Bull fået det løst til dagens anden frie træning. Her var Daniil Kvyat nemlig hurtigst af alle.
Will Stevens
Copyright Manor Marussia F1 Team
Den anden frie træning startede ellers som den første frie træning sluttede, nemlig med et rødt flag og en Manor bil i væggen. Denne gang var det Will Stevens, hvilket ikke var den bedste situation for teamet, der på dette tidspunkt stadigvæk havde travlt med at lave skaderne på Alexander Rossis bil, der blev skadet under første træning. Derfor kom Will Stevens da heller ikke på banen mere under denne træning.
Daniil Kvyat
Copyright Red Bull Photofiles
Da træningen kom i gang igen efter det røde flag, var det som nævnt Daniil Kvyat i Red Bull raceren, der var den hurtigste. Russeren satte en tid på 1:46.142, en tid der var 0.039 sekund hurtigere end Kimi Räikkönen på andenpladsen. Kvyats holdkammerat Daniel Ricciardo sluttede i øvrigt som nummer tre, 0.114 sekund efter Kvyat.
Kimi Raikkonen
Copyright Ferrari Media
De to Mercedes biler var altså ikke i top tre. Lewis Hamilton var dog tæt på, verdensmesteren sluttede nemlig som nummer fire, mens Nico Rosberg kun formåede at hente en syvendeplads.
Lewis Hamilton
Copyright Mercedes AMG
Lige bag ved Rosberg finder vi den store overraskelse i den anden træning, nemlig Fernando Alonso. McLaren køreren kørte en flot ottendeplads hjem, og han var kun 0.817 sekund fra den hurtigste tid. Den anden McLaren kører, Jenson Button, sluttede som nummer fjorten.
Fernando Alonso
Copyright McLaren Media
Til sidst i sessionen fik vi endelig Alexander Rossi på banen igen, og det fejrede den unge amerikaner ved at slå sin holdkammerat Will Stevens med mere end tre sekunder. Der var dog mere end syv sekunder fra Rossi og op til Pastor Maldonado, der sluttede lige foran amerikaneren.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)