Efterhånden som GPDA fanundersøgelsen bliver nærlæst, kommer der nye resultater frem. De seneste resultater handler om, hvilken sponsor der har det største brand i Formel 1.
Intern Red Bull kamp
Copyright Red Bull Photofiles
Resultaterne viser, at Red Bull er det mest genkendelige mærke i Formel 1. På et spørgsmål, hvor deltagerne blev bedt om at nævne 5 sponsorer i Formel 1, har 46% nævnt Red Bull. Meget tyder altså på, at det virkelig kan betale sig at være hovedsponsor for to teams.
Kimi Raikkonen
Copyright Ferrari Media
Af andre interessante resultater kan det nævnes, at etablerede bilfabrikker som Mercedes og Ferrari, kun får 13% af stemmerne. Formel 1 er trods alt en sport for biler, og derfor burde netop bilmærkerne måske være de mest genkendelige brands i sporten.
Hele top ti kan ses i tabellen neden for.
Position |
Navn |
Procent |
1 |
Red Bull |
46% |
2 |
Shell |
27% |
3 |
Marlboro |
24% |
4 |
Martini |
22% |
4 |
Patronas |
22% |
6 |
Santander |
20% |
7 |
Pirelli |
14% |
8 |
Ferrari |
13% |
8 |
Mercedes |
13% |
10 |
Rolex |
11% |
|