Det var "business as usual", da den anden frie træning blev afviklet fredag eftermiddag. Som det er sket så ofte før ved de sidste mange løb, så var det Robert Kubica fra BMW, der var den hurtigste mand.
Mere interessant er det måske at kigge på, hvordan løbskørerne ligger i forhold til hinanden.
Her skiller Michael Schumacher (Ferrari) sig ud ved, at have sat den sammenlagt næstbedste tid, mens Kimi Räikkönen (McLaren) er godt et halvt sekund langsommere.
Først med 15. bedste tid kommer Fernando Alonso mere end halvandet sekund langsommere end Schumacher. Hvis det er et signal om det reelle styrkeforhold, så kan mesterskabet gå hen at blive meget tæt efter løbet på søndag, men lad os nu se; det er før set, at fredagens træninger ikke er en sand indikator for, hvor hurtige de enkelte er.
Robert Kubica BMW Sauber F1.06, USA 2006
Ellers blev træningen præget af en kraftig regnskylle et kvarter før banen blev givet fri. Det betød at banen stadig var fugtig og fedtet, hvilket gjorde, at den hurtigste fra formiddagens træning, Alexander Wurz (Williams), var den eneste, der satte en tid i de først 27 minutter.
Hårnålesvinget i bunden af banen bød på problemer for flere kører, idet både Räikkönen, Tiago Monteiro (Midland) og Vitantonio Liuzzi (Toro Rosso) var en tur af banen på det sted. Der var dog ikke nogen af dem, der ikke var i stand til at komme tilbage på banen og fortsætte træningen. Rubens Barrichello (Honda) var til sidst i sessionen også en tur ude i græsset, men det var ved indgangen til stadionområdet.
Vinderen af de to sidste løb, Michael Schumacher, så stærk ud i eftermiddag.
Endelig byder weekenden på debut til den nye Super Aguri SA06 racer. Løbsdebutant i Tysklands Grand Prix Sakon Yamamoto nåede aldrig at sætte en tid i anden træning, men formiddagens tider samt Takuma Satos tid fra i eftermiddag kunne tyde på, at holdet har taget et skridt i den rigtige retning. Således var Sato 15. bedste i formiddags, mens han i denne træning bare var 1,4 tiendedele efter Scott Speed.
Vi vender tilbage i løbet af weekenden med flere rapportager om begivenhederne på Hockenheimring. Indtil da kan du se alle tiderne fra træningen
her.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)