Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 25/7 2017 klokken 08:07
Fernando Alonso og McLaren valgte at udnytte reglerne om, at man ikke kan tage straffe med sig videre til det efterfølgende løb, de de op til løbet på Silverstone skiftede stort set helle drivlinjen.
"Vi vidste at vi ville få 5 startplaceringers straf, fordi vi skulle udskifte batteriet," kom det fra Alonso i et interview op til weekendens Grand Prix i Ungarn.
"Vi valgte at satse på, at have den bedst mulige bil til Ungarn, så vi skiftede hele Power unitten og tage 30 startplaceringers straf," tilføjede han.
McLaren mener selv, at netop Hungaroring er den bane, som passer dem bedst, hvorfor de var villige til at gå langt, for at optimere deres mulighed for et godt resultat.
Banen der er snæver og uden mange langsider, er en af de mindst power-krævende baner på kalenderen, hvilket betyder at den svage Honda motor også kan være med her.
Eric Boulier fortæller samtidig, at McLaren og Honda har gjort alt de kan, for at få det bedst mulige resultat med sig fra Ungarn, hvor der især har været fokus på stabiliteten.