Esteban Ocon blev tilbage i 2019-sæsonen nævnt som en af kandidaterne til at erstatte Valtteri Bottas hos Mercedes.
Men Mercedes vurderede ikke, at han var klar til opgaven og Toto Wolff fik derfor skaffet ham et sæde hos Renault, da endnu en sæson på sidelinjen ikke var gavnligt for franskmandens karriere.
Ocon har haft svært ved at følge med han erfarne holdkammerat, Daniel Ricciardo, hvor det kun har lykkedes Ocon at udkvalifcere australieren en gang.
Udover det er Ocon placeret nede som nummer 12 i kørertabellen, hvorimod Ricciardo er på fjerdepladsen.
Det har endda skabt rygter om, at hans sæde er i fare, hvor Gasly lurer i kulissen.
Men det er måske bare rygter. Abiteboul forsvarer i hvert fald hans kører.
“Jeg synes, at han bliver nødt til at fortsætte med, hvad han har gjort i de sidste par løb, hvor han desværre har været uheldig for noget der ikke er i hans kontrol, udtaler Renault-bossen ifølge
motorsport.com
“Vi er endnu ikke helt sikre på, hvad der skete med de varme bremser i Mugello. Det ved vi stadig ikke”.
“Men lad os være ærlige, Monza var et svært løb for ham. Der har været mange diskussioner, meget hårdt arbejde med hans ingeniør Mark Slade, som ikke er en ny løbsingeniør og han er i gang med at få Esteban til at føle sig mere komfortabel bag rattet.”
“Jeg synes, at han skal være meget pragmatisk omkring situationen, hvilket ikke er en katastrofe”.
Teambossen vurderer også, at den unge franskmand er oppe imod en svær teamkammerat.
“Hvis du fjerner de point han har tabt på grund af manglende holdbarhed, så ville han stadig være bag Daniel med en hel del.”
“Men vi taler om Daniel Ricciardo, og han har aldrig haft en så stærk holdkammerat før. Han har haft gode teamkammerater og Sergio Perez er meget stærk, men jeg tror, at Daniel er stærkere.
“Jeg synes, at han skal være meget pragmatisk - sætte ham selv realistiske mål, men også kigge på hans nuværende præstationer, som han ikke skal skamme sig over, og på den måde opbygge hans selvtillid, og det samme med hans utålmodighed.”
“Nogengange kan unge kørere være utålmodige og det fører til små fejl, men jeg har ingen bekymringer om at vi ikke kan løse det.”
“Med støtten omkring holdet, vil vi løse det,” lød det fra Renault-chefen.