Karriere |
1997: Luca deltager i lokale gokart turneringer rundt omkring i lokalområdet. Vinder Sao Paolo Bandeirante mesterskabet, såvel som Itu Cup´en.
|
1998: Di Grassi bliver sydamerikansk mester
|
1999: Di Grassi avancerer til FIA junior serien, stadig indenfor karting. Han bliver nummer fire i det Nordamerikanske mesterskab
|
2000: Lucas´ karriere i karting toppede, med en 5. plads i Formel A verdensmesterskabet. Serien er den højest rangerede indenfor karting.
|
2001: Lucas bliver nummer tre i det Pan-Amerikanske mesterskab i Sudam mesterskabet, som styres af FIA
|
2002: Di Grassi´s Formel karriere starter i det brasilianske Formel Renault mesterskab. Han ender som nummer to i mesterskabet og det har åbnet døre for ham.
|
2003: Lucas kører en Dallara F301 Mugen-Honda for Avallone Motorsports, i den Syd-amerikanske Formel 3 serie. Endnu engang blev han toer, med en sejr og elleve besøg på podiet. Derudover deltog han i F3 Euroserien for Prema Powerteam, som han havde fire starter for.
|
2004: Di Grassi flytter til Europa og bliver tilbudt et sæde for Hitech-teamet i det britiske F3 mesterskab. Han fik to sejre og endte som nummer 8.
|
2005: Di Grassi vendte tilbage til Euroserien, denne gang for Manor Motorsports. Lewis Hamilton og Adrian Sutil var dominerende i deres ASM-biler, men trods kun én sejr, lykkedes det Lucas at ende som nummer tre i mesterskabet.
|
2006: Endnu et skridt frem for Di Grassi, da han entrede GP2-scenen. Han kørte en fuld sæson, men måtte sande, at det blev en svær sæson. Han scorede 8 point og endte som nummer 17.
|
2007: Di Grassi har talentet og har vist det, så i 2007, kommer han til ART Grand Prix-teamet, de regerende mestre i GP2. Han viste klasse, modenhed og stabilitet og scorede ofte mange point. Gennem sæsonen kæmpede han med Timo Glock, der i sidste ende vandt mesterskabet. Di Grassi kom ind på en andenplads i mesterskabet
|
2008: Lucas Di Grassi er den ene af Renaults tre fredags-og testkørere, sammen med Sakon Yamamoto og Romain Grosjean
|