Ny vinge til Haas-teamet

Haas-teamet startede weekenden flot i Bahrain, men mistede farten i bilen. Det vil teamet nu prøve at rette op på, ved at introducere en ny vinge til weekendens Grand Prix.

Bahrains Grand Prix 2019 . Copyright Haas F1

Af: Nicki Skaaning (ns@bmf1.dk) d. 11/4 2019 klokken 13:04

Danske Kevin Magnussen kæmpede alt hvad han kunne, for at presse hver en km/t ud af sin Haas-racer til Bahrains Grand Prix, men desværre uden den store succes.

Teamet havde medbragt en ‘pakke’ med for meget downforce, som ikke passede til den specifikke type bane, hvilket betød at de manglede hastighed på langsiderne.

Teamet har derfor valgt at introducere en ny bagvinge til Kinas Grand Prix, som gerne skulle have lavere vindmodstand.

Bahrains Grand Prix 2019. Kevin MagnussenBahrains Grand Prix 2019. Kevin Magnussen
Copyright Haas F1


Grunden til at den ikke blev introduceret allerede i Bahrain, skyldes den simple årsag, at den simpelthen ikke var klar endnu.

“Vi havde simpelthen ikke lavere trin - medium downforce pakken” siger Kevin Magnussen.

“Vi har det den her weekend. Men det var ikke klar. Jeg troede ikke at vi manglede det så meget, som vi gjorde.

“Det var okay i kvalifikationen, fordi du har DRS og forskellen bliver mindre end i løbet, når du kører uden DRS, og pludselig har du brug for effektiviten meget mere.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Prost: Mindre teknologi og mere menneskelighed i F Kinas GP: 1. frie træning. Vettel i top. »