HAAS vil ende nedturen

Med en af de bedste biler i Formel 1 feltet, er det overraskende lidt HAAS har fået ud af den fra starten af denne sæson. Deres helt store problem er forståelse af dækkene fra Pirelli.

Günther Steiner . Copyright BMF1

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 17/6 2019 klokken 11:06

"På et eller andet tidspunkt, må nok være nok," udtaler Günther Steiner til Formula1.com.

"Det er deprimerende at se, at vi har en rigtig god bil, men at vi får så lidt ud af det."

Senest så vi i Canada, at Kevin Magnussen igen viste, at bilen var rigtig hurtig, under kvalifikationen, men at holdet ikke formåede at bygge bilen godt nok op igen, efter hans uheld i Q2, hvilket betød at han slet ikke kunne finde farten i den ellers hurtige Rich Energy HAAS racer.

Uheldet, der også sendte Grosjean ud efter Q2, da han ikke fik sat en tid, sendt de to HAAS racere lang tilbage i feltet, hvilket betød at de måtte kæmpe med trafik.

At Grosjean under starten, blev generet af vragraster fra uheldet mellem Perez, Albon og Giovinazzi, gjorde ikke sagen bedre.

Men det er ikke kun udefra kommende problemer, der betyder at HAAS ikke ligger der hvor de burde, i kampen om mesterskabet. Strategiske fejl og så deres store problem med dækkene, bærer en stor del af skylden.

Begge dele, er noget der kan og bør blive rettet op på.

"For os, så mener vi at dækkene er så varierende, at det er svært at forklare det med andet, end at de er forskellige."

"I Monaco, så vi hvordan de virkelig fungerede for Kevin, mens Romain kæmpede med sine. Det kan ikke være rigtigt," kom det fra Steiner.

"Det er meget sporadisk det der sker, men overordnet set, ved vi at vi har en god bil, nu skal vi bare finde ud af hvordan vi får det bedste ud af den, hver gang," sluttede en trods alt optimistisk Steiner.

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Monaco kommer med nyt baneforløb 'Gammel' dæktype er ikke løsningen »