Mercedes-teamet har været dominerende i hele 2019-sæsonen.
De to kørere har nappet samtlige sejre (dog med lidt held), og derfor ligner det at løbet er kørt i Ferraris jagt på konstruktørmesterskabet.
Ferrari har feltets stærkeste motor, men Mercedes bliver ved med at køre fra dem. Så hvad skyldes det?
Et af svarene er dæk.
Pirelli har ændret typen af dækkene til 2019-sæsonen, så samtlige dæktyper har fået en tyndere tråd (et koncept som også blev benyttet på enkelte baner sidste sæson).
Formålet er at mindske risikoen for at dækkene overopheder, da overophedning beskadiger dækket.
Idéen er som sådan god nok, problemet er bare, at det ikke har haft den effekt, som Pirelli ønskede.
Italiens Grand Prix 2017. Billeder fra pitten. Renaultmekaniker kører dæk tilbage fra Pirellis F1 dækcenter
Copyright BMF1
De fleste teams på gridden - rygter lyder på, at det er otte ud af ti - har problemer med de nye dæk.
Faktisk tyder det på, at det kun er Mercedes der har styr på den nye dæktype - ligesom de også kørte bedst på den type dæk sidste år. McLaren syntes selv at de har okay styr på de nye dæk.
Derfor har der været rygter om, at de fleste hold gerne vil vende tilbage til den dæktype, som blev benyttet i 2018-sæsonen.
Men det er ikke løsningen, ifølge Pirelli.
Problemet med at gå tilbage til de gamle dæk, er at dækkene kun virker optimalt indenfor et bestemt temperatur-vindue.
Med alle de nye aerodynamiske ændringer til 2019 (nye frontvinger, bagvinger osv.), så kører bilerne anderledes. De har et helt andet niveau af downforce, så derfor kan man risikere, at bilen slet ikke kan få dækkene ind i det rette temperatur-vindue, og så vil teamsene stå med samme problem, som med de nuværende 2019-dæk.
Indtil videre har der heller ikke været nogle officielle anmodninger fra teamsene, om at gå tilbage til sidste års dæktyper, så indtil videre tyder det på, at de fortsætter sæsonen ud.