Renault klar med motorer til Red Bull

Renault skal levere motorer til Red Bull efter 2021-sæsonen, såfremt Red Bull ikke når at en indgå en aftale med en anden motorfabrikant, og det er noget Renault er klar til at gøre.

Cyril Abiteboul . Copyright Renault

Af: Simon Kraglund (sk@bmf1.dk) d. 3/10 2020 klokken 15:10

Honda stopper i Formel 1 efter 2021-sæsonen, og det betyder, at Red Bull nu er på jagt efter en ny motorleverandør.

Renault er tvunget til at levere motorere til Red Bull og deres søsterhold, AlphaTauri, da Renault er den motorfabrikant, som lige nu leverer færrest motorer til kundeholdene i Formel 1.

Holdchefen, Cyril Abiteboul, udtaler, at det kommende Alpine-hold er klar til at levere motorer til Red Bull og AlphaTauri for at leve op til FIA’s krav.

“Jeg kan bekræfte, at der ikke har været samtaler endnu. I denne sport er vi alle klar over disse reguleringer, og vores intention er at overholde vores forpligtelser," udtaler teambossen ifølge motorsport.com

Teamchefen blev også spurgt ind til, om det bliver akavet at samarbejde med Red Bull igen efter deres kontroversielle skilsmisse, hvor særlig Red Bull klagede over motorerne som Renault sendte til Milton Keynes.

“Ja, det vil jeg sige, men vi bliver naturligvis nødt til at kigge på sporten. Og jeg tror, at vi stadig er langt væk fra at have en aftale, eller noget i den stil. Jeg kan ikke forestille mig, at Red Bull ikke har noget kørende i baggrunden.”

Franskmanden er heller ikke overrasket over, at Honda trækker sig fra motorsportens kongeklasse.

“Vi alle ved, at det er noget, som kan ske. Jeg vidste, at de skulle bekræfte deres position efter 2021, og der var nok tid til, at de skulle bekræfte, hvorvidt de ville fortsætte eller ej. Og måske var den manglende bekræftelse et tegn på, at de ikke ville fortsætte. Specielt når jeg ser på, hvor avanceret motordesignet bliver i 2022,“ lød det fra franskmanden.

OM SKRIBENTEN

Simon fra BMF1 Simon er stor Formel 1 fan og har fulgt sporten tæt siden 2005.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Her er konkurrenterne til Haas-sæderne - del 1/2 Her er konkurrenterne til Haas-sæderne - del 2/2 »