Hülkenberg stolt over sin tid i Formel 1

Nico Hülkenberg forlader Formel 1 feltet efter denne sæson, da det ikke er lykkedes ham at finde et nyt sæde, efter han ikke fik forlænget sin aftale med Renault. Men han mener ikke at han har noget uafsluttet med Formel 1.

Canada GP, Nico Hülkenberg . Copyright Renault Motorsportmedia

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 14/11 2019 klokken 11:11

Esteban Ocon sikrede sig, tidligere på året, sig det ene sæde hos Renault, ved siden af Daniel Ricciardo, hvilket betød at Nico Hülkenberg pludselig stod uden et sæde i 2020.

Tyskeren var længe i spil, i hvert fald på rygteplan, til Grosjean's sæde hos HAAS og Giovinazzi's sæde hos Alfa Romeo, men takkede angiveligt nej til HAAS og blev ikke fundet bedre til Alfa sædet.

Men selvom at han kom til sporten, med store forventninger om at vinde løb, efter en stærk karriere op gennem junior klasserne, lykkedes det aldrig for tyskeren at vinde, end komme på podiet i Formel 1.

Hülkenberg selv mener dog ikke, at han har uafsluttet business med Formel 1.

"Jeg føler ikke det som uafsluttet business, for jeg har gjort min pligt," kom det fra Hülkenberg i et interview op til Brasiliens Formel 1 Grand Prix.

"Jeg har haft gode og stabile resultater gennem årene. Har sikret mig mit sæde, mens andre ikke er kommet ind og jeg har altid været en lønnet kører," tilføjede han.

"Jeg ville selvfølgelig have opnået titler, flere point, podie placeringer og sejre, men jeg ved også med mig selv, hvorfor de aldrig kom."

"Jeg er tilfreds med mig selv, hvad jeg har opnået og sover godt om natten."

"Det ville have været godt at blive i Formel 1, men jeg er tilfreds," sluttede han.

Hülkenberg kører sit nok sidste Formel 1 løb, i Abu Dhabi d. 1. december.

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« FIA præciserer endnu engang Zandvoort i problemer »