Vi kan meget vel få endnu et amerikansk team at se i Formel 1: Det ser ud til, at Haas får selskab af Cadillac.
Det skriver det tyske medie
Auto Motor Und Sport.
Rent faktisk skulle det allerede næste uge blive offentliggjort, at vi får Cadillac som 11. team på banen fra 2026 med navnet CadillacF1.
Bag Cadillac gemmer der sig dog Andretti, der blev godkendt af FIA men afvist af de andre teams, hvilket skabte en del postyr og truende retssager om karteldannelse i både USA og EU.
George Russell til Las Vegas GP.
Copyright Mercedes AMG - Jiri Krenek
I over et år har Andretti sammen med 200 medarbejdere arbejdet på en fabrik i Silverstone for at udvikle chassiset og aerodynamikken til 2026.
Da Cadillac endnu ikke er en del af den såkaldte Concorde-aftale, må det tekniske personale under ledelse af Nick Chester, Pat Symonds og Jon Tomlinson teste i vindtunnellen uden de store begrænsninger.
Pat Symonds
Copyright Formula1.com
Angiveligt benyttes den gamle Toyota-vindtunnel i Köln i øjeblikket nærmest udelukkende af det kommende amerikanske F1-team.
Det største problem er dog motoren: General Motors får først udviklet sin egen motor i 2028 – tidligst.
Fra 2026 regner Andretti og Cadillac dog med at kunne finde en kundemotor, og i øjeblikket peger pilen på enten Honda eller Ferrari.