Det har ikke været nemt at være Renault Formel 1 kører i 2016.
Bilen har virkelig formået at underperforme, samtidig med at holdet har opført sig som amatører i verdens mest professionelle sport, hvilket til tider har været pinligt at se på.
At Renault kom meget sent i gang og bygger på en gammel underudviklet konstruktion, er ikke rigtigt en undskyldning for et hold, der vil være verdensmestre inden 2020.
Renault raceren har udviklet sig i den forkerte retning, hvilket viser at de desperat mangler de rigtige folk på fabrikken.
Kevin Magnussen møder pressen
Copyright Allan Haslund
Renault er dog opmærksomme på deres udfordring, hvilket er positivt, så de forsøger at hyre nye folk til, som kan hjælpe dem med at komme videre, men stillingerne forbliver ubesat, da der ikke er så mange der har lyst til at arbejde for dem.
Det betyder at Renault nu holder 100 % fokus på at hverve folk, der kan hjælpe med at udvikle bilen, frem for at få deres kørere på plads for 2017 og frem.
Fornuftigt på papiret, men da Magnussens, og med stor sandsynlighed også Palmers, option for at holdets optioner på kørerne, udløber med udgangen af denne måned, kan det ende med, at Renault ikke længere selv kan vælge, hvis de da har kunne det, hvem der skal kører for dem i 2017, men må tage det der er tilbage.
Der er selvfølgelig mange der gerne vil kører i Formel 1, men at sætte en rookie i en helt nyudviklede 2017 Renault, vil ikke få dem frem på gridden.
Renault bør derfor vælge at beholde mindst en af de to nuværende kørere, hvis ikke begge. Eneste nuværende Formel 1 kører der kan være på tale, ud over de to eksisterende, må være Kvyat, der næppe er en del af Toro Rosso holdet i 2017.
Perez bliver hos Force India, Button holder pause, Bottas bliver hos Williams, sågar Seinz der har været på tale, bliver hos Toro Rosso. Ocon bliver hos Manor og Werhlein gør det samme.
Så Renault, hvis I vil have et håb om at have kørere der kan udvikle bilen, så er det på tide at få sat navne på sæderne for 2017!