Den tredje frie træning op til det østrigske grand prix er netop kørt og det blev en træning som godt kan få stor betydning for løbet. Med 18 minutter igen kom det røde flag nemlig frem, fordi Nico Rosberg havde knækket et hjulophæng, hvilket resulterede i at hans Mercedes endte træningen på ladet af en lastbil. Spørgsmålet er nu om de tyske sølvpile kan nå at få bilen klar og om de kan gøre det uden, at blive straffet.
Kimi Räikkönen og Sebastian Vettel
Copyright Ferrari Media
Generelt var det bare ikke en god træning for Mercedes i dag, fordi træningen sluttede nemlig med de to Ferrari-racere på de to første pladser. Sebastian Vettel satte træningens hurtigste tid, en tid som hed 1:07.098. Den tid var 0.136 sekund hurtigere end Kimi Räikkönen på andenpladsen og 0.210 sekund hurtigere end Lewis Hamilton som snuppede tredjepladsen. Det var dog først efter Rosbergs uheld, at Mercedes kørte konkurrencedygtige tider, hvilket betød at Rosberg faktisk sluttede træningen på sidstepladsen.
Felipe Massa
Copyright Williams F1 Team
Med hensyn til den generelle afstand mellem kørerne i denne træning, så var de fleste af bilerne ind for to sekunder, det var faktisk kun de fire sidste biler der var mere end to sekunder efter. Fra Vettel på førstepladsen og ned til Felipe Massa på syvendepladsen var der dog "kun" 0.733 sekund, så de første syv kørere ligger forholdsvis tæt. Fra Daniel Ricciardo på fjerdepladsen og ned til Massa var der dog under 0.200 sekund, så kørerne efter de tre øverste, er meget tætte.
Kevin Magnussen
Copyright Renault Sport
Med hensyn til vores egen Kevin Magnussen, så lå han længe på sidstepladsen med Jolyon Palmer lige foran sig. Det var dog på et tidspunkt, hvor Renault-kørerne lå og testede nogle ting på soft dækket. Da træningen sluttede lå Kmag nummer femten og han var kun 1.471 sekund efter Vettels hurtige tid. Det bedste ved det hele er dog, at danskeren var næsten 0.400 sekund hurtigere end hans britiske holdkammerat.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)