Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 13/5 2016 klokken 15:05
Klokken 14 rykkede Formel 1 bilerne igen ud på banen tæt ved Barcelona.
Kevin Magnussens holdkammerart Jolyon Palmer sad over under den første træning, hvilket betød at han var en af dem, som vi forventede at se hurtigt ude, men eftersom Estaban Ocon, der lånte Palmers bil i den første træning, kun nåede at kører 6 omgange og ikke nåede at sætte en tid, inden han fik problemer, var der tvivl om, at Renault mekanikerne ville have haft tid til at få styr på den gyldne racer.
Og det viste sig, at det ikke var godt for Palmers Renault.
Kun 10 minutter inde i træningen, kom der først gult flag og virtuel sikkerheds bil, efter Palmer fik en dæk-eksplosion, som kort efter udløste et rødt flag, da der var dækstumper over hele banen.
Ocon udgik også fra første træning med en punktering, så noget kunne tyde på at der er et problem med Renault raceren.
Noget overraskende, lykkedes det Renault at få bilen tilbage til pitten og få den fikset, så Palmer fik lidt tid i raceren. Han kom ud da der var omkring 15 minutter tilbage.
Magnussen sluttede ca. et halvt sekund hurtigere end Palmer.
Kevin Magnussen havde heldigvis ikke de samme problemer og klarede sig igen rimeligt, med en placering midt i feltet, hvilket giver håb om at han kan komme videre til Q2 i kvalifikationen i morgen.
Renault var dog ikke de eneste med problemer.
McLaren, der havde meldt ud, at de nu befinder sig i en stærkt opadgående performance kurve, havde problemer med Jenson Buttons motor. Han nåede dog tilbage til pitten.
I front af feltet, var Rosberg igen hurtig i front, men hans bedste tid, var kun marginalt hurtigere end Sebastian Vettels tid fra 1. frie træning.
Og de to Ferrarier var da også med helt fremme det meste af tiden.
Hen mod slutningen af træningen kom der en meddelelse om, at det faktisk regnede lidt, hvilket betød at der ikke kom nogle nye supertider til sidst, som det ellers så ud til at der ville.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)