Rygter fra Silverstone

BMF1 er på plads i Silverstone, hvilket igen bringer os tættere på kørerne og holdene. Silly season er i gang, men der begynder efterhånden at danne sig nogle mønstre. Her er de seneste rygter, vi har hørt i paddocken.

Silverstone snak . Copyright BMF1

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 8/7 2018 klokken 10:07

Silverstone er hjemmebane for mange af holdene. Det betyder også, at det er nemt for dem, at invitere kørere, som de har et godt øje til, på en ”fabrikstur”, hvilket der sker i stor grad.

Selvom hverken Hamilton eller Bottas har kontrakt med Mercedes for den kommende sæson, er alle af den overbevisning, at begge får forlænget.
Bottas vil med stor sandsynlighed få endnu en 1 årig kontrakt, med en option for yderligere et år, mens Mercedes vil lave en ny kontrakt med Hamilton på 3 år.
Dette forventes at blive bekræftet om 14 dage, når der køres på Mercedes-banen Hockenheim.

Når Hamilton vælger at blive hvor han er, vælger Daniel Ricciardo også at blive. Red Bull har lavet en aftale med Honda for de næste to år, hvilket angiveligt har hjulpet Ricciardo til at tage sin beslutning.
En annoncering kommer dog først efter Hamilton har meldt ud, men det bliver inden sommerferien, så enten på Hockenheim eller Hungaroring, ugen efter.

Rigtig mange i paddocken, mener at være sikre på, at Charles Leclerc vil rykke fra Alfa Romeo Sauber, til Ferrari, efter denne sæson, hvilket vil sende Kimi Räikkönen ud på det frie marked.
Leclerc har gjort det vildt godt i hans første år i Formel 1, men Ferrari har aldrig haft tradition for at rykke en rookie op på deres hold, efter blot en enkelt sæson.
Derfor er mit bud, at Ferrari vælger at give Kimi endnu en sæson, mens Leclerc får lidt flere Formel 1 kilometer i kroppen.

Renault skulle have stor interesse i, at få en franskmand på holdet. Den franskmand ser ud til at blive Ocon, der har haft en god og moden sæson hos Force India i år.
Ocons sæde hos Force India, skulle herefter gå til en af Mercedes’ Young Drivers, som jeg ikke lige har navnet på.
Ocon skulle få Carlos Sainz’ sæde, hvilket faktisk ser ud til at sende den talentfulde spanier, helt ud af Formel 1.

McLaren har fortsat Stofel Vandoorne på kontrakt i 2019, men Fernando Alonso forventes at forlade holdet, for at skifte over til Indy Car, for at forfølge sit mål med at vinde Indy 500.
Alonso bliver herefter erstattet af Formel 2 køreren Lando Norris.

Hos Toro Rosso er alle sikre på, at Hartley ryger ud efter denne sæson. Men hvem der erstatter ham, er der ikke mange der er klar til at sætte navn på. Sainz burde være oplagt, men det er der ikke mange der peger på.

HAAS forventes at forlænge med både Kevin Magnussen og Romain Grosjean.
Grosjean er dog lidt oppe i luften, da Ferrari har et par kandidater de gerne vil have ind, men heldigvis har vi tidligere set, at Gene Haas selv vil tage sine beslutninger og ikke vil lade sig presse af Ferrari.

Williams er et stort spørgsmål. Begge kører kan være på spil, selvom Stroll virker rimelig sikker på at beholde sit sæde.
Der er dog ikke mange der tror på at Sirotkin får en chance mere, men ingen rygter om, hvem der får sædet. Dette kan også hænge sammen med hvilken ny titel-sponsor det lykkes for dem at lande.

Hold Kører Bekræftet? Hold i 2019?
Mercedes Hamilton Nej Mercedes
Mercedes Bottas Nej Mercedes
Ferrari Vettel Ja Ferrari
Ferrari Räikkönen Nej Ferrari
Red Bull Ricciardo Nej Red Bull
Red Bull Verstappen Ja Red Bull
Force India Perez Ja Force India
Force India Ocon Nej Renault
Renault Hülkenberg Ja Renault
Renault Sainz Nej ?
HAAS Magnussen Nej HAAS
HAAS Grosjean Nej HAAS
McLaren Vandoorne Ja McLaren
McLaren Alonso Nej Indy Car
McLaren Norris Nej McLaren
Toro Rosso Gasly Nej Toro Rosso
Toro Rosso Hartley Nej ?
Sauber Ericsson Nej Sauber
Sauber Leclerc Nej Sauber
Williams Stroll Nej Williams
Williams Serotkin Nej ?

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Ferrari favorit til trods for Mercedes pole Forsigtig optimisme hos HAAS »