McLaren-Honda er som bekendt et af de helt store traditionsrige teams, når det kommer til Formel 1. Det er også et af de teams, som altid har haft store firmaer til at bakke dem op, som titel sponsor. Fra 1975 til 1980 og igen fra 1982 til 1996 havde teamet Marlboro, som titel sponsor. Senere kom West til, som var sponsor fra 1997 til 2005 og senest har Vodafone så været titel sponsor for teamet, hvilket de var i perioden 2007 til 2013. Siden 2013 har McLaren dog ikke haft en titel sponsor og det kan mærkes hos det traditionsrige team.
Tyrkiets GP 2011
Copyright McLaren Media
Derfor vil man da frygtelig gerne have en ny titel sponsor og teamets nye chef, Zak Brown satser da også på, at teamet fra og med 2018, endnu en gang har en stor sponsor med om bord.
"Det er vigtigt for et hold at have en titel sponsor, fordi det hjælper med hensyn til reklamer og den slags. Derfor mener jeg at det er rigtig vigtigt, at vi finder en titel sponsor. Det bliver nok først fra 2018, fordi 2017 er jo lige om lidt og jeg har ikke lige nogle tricks oppe i ærmet," lyder det fra Brown.
Zak Brown i en gammel McLaren-racer.
Copyright Getty Images
Zak Brown overtager rollen som chef for McLaren, en rolle som Ron Dennis ellers har haft i rigtig mange år. Den 45-årige amerikaner er tidligere racerkører, men han er også forretningsmand. Tilbage i 1995 startede han firmaet Just Marketing International op, et firma som har speciale i den gyldnede kombination der hedder motorsport og marketing. Zak Brown har med andre ord forbindelserne i orden, så det bliver spændende at se om han kan skaffe en titel sponsor til McLaren i løbet af de næste par år.