På nuværende tidspunkt mangler der 3 hold, for at der igen stilles med det maksimale antal biler til start. Feltet har ikke været fyldt op siden det canadiske grand prix i midten af 1995 sæsonen, da Simtek-holdet måtte parkere bilerne. Man kan sige at 107%-reglen heller ikke gør det lettere for backmarker-holdene.
Selvom Jean Todt indrømmer, at han ikke er i en situation, hvor han kan ændre forholdene, mener han at ejerne bag F1 også skal kigge på og få nedbragt udgifterne for holdene. Han har flere gange sagt, at F1 er toppen af motorsport, et kæmpe show, men det koster alt for mange penge.
Spørger man F1's administrerende direktør for Liberty Media, Ross Brawn, er han ikke uenig med hans tidligere teknisk direktør hos Ferrari. Han ser gerne en ændring i den kommercielle struktur, som han mener kunne blive til gavn for alle parter.
Billeder fra Singapore 2013
Copyright Daimler-Benz
Brawn og hans kolleger, er alle opdraget i en kultur, hvor sportshold var rentable, har han udtalt til Autosport.
"Vi ser i dag teamejere, hvor du skal betale nogen for at tage holdet fra deres hænder," udtaler Brawn.
"Vi skal kigge på at ændre forretningsmodellen, så teams igen bliver mere rentable og at teams uden en producent i ryggen har bedre forhold."
Brawn sammenligner F1-modellen med Amerikansk fodbold i NFL-organisationen, hvor der er regler for lønninger og udgifter for hvert team. I NFL er konkurrencen mere lige, hvor de dårligste hold, har fordele ved næste års rekruttering af spillere.
"Er der noget, vi kan lære her," lød spørgsmålet fra direktøren.