Det var utvivlsomt gårsdagens mest spektakulære situation, da Charles Leclerc, med knapt 300 km/t hamrede op i bagvingen på Brendon Hartleys Toro Rosso-racer ved indgangen til chikanen efter tunnelen ved havnen i Monaco.
Heldigvis kom ingen af de to kørere til skade, men begge måtte efterfølgende udgå af løbet.
Normalt takseres den slags hændelser til en form for straf, men efter at have talt med Leclerc, vurdere stewards, at køreren var uden skyld i kollisionen.
Leclerc udtalte efter løbet, at han allerede nogle omgange før hændelsen havde mærket nogle uregelmæssigheder ved bilens bremser.
"Fire omgange før følte jeg, at bremsepedalen var meget lang, og det kom meget uregelmæssigt," udtalte han til medier efter samtalen med stewards.
Charles Leclerc i Monaco 2018
Copyright Bil Magasinet BMF1
"Selv med samme tryk på pedalen gik bilen meget uregelmæssigt ned i fart, for kort tid efter at virke igen.
"Det var enormt svært at håndtere, og på det tidspunkt (ved kollisionen, red.), gav de bare op," sagde Leclerc.
Brendon Hartley sagde til journalister, at mødet med Alfa Romeo Sauber-raceren var ret overraskende.
"Jeg så ham overhovedet ikke komme. Han kom langt tilbage fra, låste forbremserne og tog mig ud af løbet," lød det ærgerligt fra newzealænderen.