Flere problemer for Ocon

Esteban Ocon fik slet ikke sat nogen tid og måtte dermed søge dispensation fra FIA for at få lov til at starte i dagens Grand Prix. Nu har franskmanden igen fået et stort teknisk problem.

Ocon . Copyright Allan Haslund

Af: Nicolai Ascanius (nj@bmf1.dk) d. 4/9 2016 klokken 13:09

Manor teamet har her til formiddag meddelt FIA at de er nødt til at skifte gearkassen på Ocons racer. Da reglementet foreskriver at en gearkasse skal holde i 6 løb, så koster denne udskiftning en straf på 5 pladser.
Dette har ikke den store betydning for Ocon, da han i forvejen starter som nr 22.

BMF1 besøgte Manors garage mens der var kørerparade på Monza-banen og teamet var i fuld gang med at samle Ocons racer igen. De forsikrede os om at alt kørte efter planen og at Ocon starter uden problemer når starten går om en halv time. Dette fremgår også af Manors twitter.




Dette understreger en svær weekend for Manor, hvor de har kæmpet med Ocons racer både fredag og lørdag. Hér mistede Ocons racer pludselig al strøm så både motor, elektronik, servostyring og bremser ikke fungerede 100% og Ocon måtte parkere langs banen.

Manor set forfra. Monza 2016 lørdag. Wehrlein. Næsedesign
Copyright Monzanet.it


Efter gårsdagens kvalifikation, måtte Manor teamet søge dispensation for at få lov til at køre løbet, da Ocon jo ikke havde sat nogen kvalifikationstid.
Denne dispensation blev givet, da Ocon havde bevist i de frie træninger at han sandsynligvis ville være i stand til at sætte en tid som var indenfor 107% af den hurtigste tid i Q1. Dette er et krav i reglementet.

Husk at du kan se start gridden her på BMF1. I forhold til kvalifikationen er der kun én ændring og det er at Romain Grosjean har fået 5 pladsers straf da han allerede fredag måtte skifte gearkasse.

OM SKRIBENTEN

Nicolai fra BMF1 Nicolai grundlagde Bil Magasinets Formel 1 side sammen med Allan og har en række Formel 1 web-projekter bag sig. Udover al teknikken, har Nicolai skrevet om Formel 1 siden 1997.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Italiens GP: Løbet live Vettel: Vi vil skabe hvad som helst der er muligt »