LEGO banker Ferrari

Ferrari har de seneste år været verdens stærkeste brand, men nedturen i Formel 1 har forplantet sig til resten af Ferrari, der har måttet overlade den prestigefyldte plads til danske LEGO.

LEGO Grand Prix Racer . Copyright Bil Magasinet BMF1

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 17/2 2015 klokken 16:02

Hvert år laver strategi konsulenthuset Brand Finance en undersøgelse af, hvilket brand der er verdens stærkeste.

Ferrari har de seneste par år taget den skalp, men uro i firmaet og på Formel 1 banen har sendt mærkets troværdighed ned, så de nu må nøjes med en plads som nummer 9, hvilket trods alt ikke er så ringe endda.

Ny på toppen er LEGO, der scorer helt i top på mange af de parametre, der måles på. Nogle af dem er genkendelighed, loyalitet, markedsføring, tilfredshed blandt medarbejderne og ikke mindst firmaets ansvarlighed.

Især LEGOs tilgang til at udvikle børns kreativitet fremhæves som en styrke, som ingen andre matcher.

Ferrari kan dog komme stærkt igen, hvis deres succes på Formel 1 banerne kommer igen, men som det er lige nu, er de på vej ned af listen.

Stort tillykke til LEGO!

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Ferrari præsenterer F1-koncept Tillykke med fødselsdagen Enzo »