Ron Dennis: Fernando er blevet moden

Da Alonso og McLaren sidst arbejdede sammen, endte det ikke just i fryd og gammen, men sådan behøver vi ikke frygte, at det ender igen. Alonso er nemlig blevet moden, siger Ron Dennis.

Fernando Alonso . Copyright McLaren Media

Af: Jens Hvas (jh@bmf1.dk) d. 8/2 2015 klokken 21:02

Det er nu 8 år siden, Fernando Alonso sidst var på lønningslisten hos McLaren, og som bekendt endte det ægteskab før tid, og parterne gik fra hinanden med sure miner. Nu er de sammen igen, og det har givet anledning til løftede øjenbryn og skeptiske kommentarer. Det er der imidlertid ingen grund til, siger McLarens bestyrelsesformand Ron Dennis nu. Han siger, at begge parter har lært af deres fejl, og at Fernando Alonso er modnet siden da.

”Det hele tog til i omfang, og uanset hvad der skete internt i teamet, så var det en tid med et meget kontroversielt miljø indenfor sporten generelt, og det fik stor betydning for mange af de ting, som skete,” siger Ron Dennis således, uden tvivl med henvisning til både ’Spygate’ affæren, hvor McLaren blev idømt en gigantisk bøde for at have modtaget fortroligt materiale fra Ferrari, og til Alonsos mange kontroverser med sin unge teamkammerat Lewis Hamilton.

Fernando Alonso og Lewis Hamilton, Ungarns Grand Prix 2007.

Ron Dennis lægger ikke skjul på, at hændelserne i 2007 gjorde et dybt indtryk på hele holdet, men han er sikker på, at teamet på mange punkter er blevet styrket af modgangen.

”Vi var allesammen temmelig medtagne af det, men vi er kommet videre. Jeg er mere afbalanceret i dag, og jeg tror, at Fernando er mere moden.”

I vanlig McLaren stil pointerer Dennis sidst i interviewet, at teamet ikke opererer med en 1. kører og en 2. kører. Faktisk hævder han, at Alonso nærmest bad om at blive sidestillet med Jenson Button.

Ron Dennis. Copyright McLaren Media

”Jeg kan love jer én ting: Fernando bad på intet tidspunkt om at blive 1. kører, nærmere det stik modsatte. Han sagde: ”Jeg accepterer lighed,” og han har ikke bedt om at få indføjet noget som helst i sin kontrakt.”

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« 1000 hestes V8 motorer nedstemt Saxo Bank indgår personligt sponsorat med Grosjean »