Honda og FIA har haft flere møder omkring rimeligheden i, at de tre andre motorkonstruktører, Renault, Ferrari og Mercedes, kunne få lov at udvikle deres motor på grund af et smuthul i det tekniske reglement.
Nu har FIA givet efter, og den japanske motorleverandør får nu også lov at udvikle deres motor, dog viedes det endnu ikke, hvor meget.
Eric Boullier. Copyright McLaren Media
McLarens Eric Boullier udtaler til ‘Sky‘:
"Der er en vilje til at være fair og rimelig, og det er derfor, der er en diskussion."
"Jeg tror meget på, at vi finder en fair løsning."
Honda skal levere deres motor til "fastfrysning“ den 28. februar. De tre andre motorfabrikanter har 32 'Tokens' til rådighed i løbet af sæsonen. Antallet, Honda får lov til at udvikle på, findes efter den 28. februar.
FIA's Charlie Whiting har i et dokument til BBC skrevet:
"Hvis de tre fabrikanter har f.eks. otte, syv og fem ubrugte 'Tokens' i starten af sæsonen, så får den nye fabrikant lov til at bruge seks under sæsonen."
De tre nuværende fabrikanter er ikke tilfredse, men i det mindste får Honda nu lov at udvikle lidt på deres motor, hvis specielt holdbarheden halter.