Af: Frederik Langebeck (fl@bmf1.dk) d. 3/6 2014 klokken 17:06
Felipe Massa er angiveligt manden, der pustede liv i ideen, da han tidligere på sæsonen foreslog at introducere bredere dæk samtidig med en reducering af downforce. Dette ville ifølge Massa resultere i, at bilerne ville være bedre i stand til at følge hinanden tæt rundt i et sving.
Pirelli overvejede ifølge Paul Hembery at introducere en bredere dækprofil forud for 2014, men flere teams på gridden var angiveligt ikke interesserede, så ideen blev derfor skrinlagt.
"Det var en af tingene, vi først diskuterede sidste år, da vi så de nye regulativer - hvis der var mindre downforce, ville vi give dem bredere dæk. På samme tid mente de fleste teams ikke, at det var nødvendigt, og de bad os fortsætte med samme størrelse," udtaler Paul Hembery til Autosport.
"Hvis de vil have os til at gå efter de super brede dæk, så gør vi det. I fortæller os, hvad I vil have, og så vil vi kigge på det. Set fra et dæksynspunkt, så har du fire compounds, og nogle gange må du gå på kompromis, andre gange fungerer det bare."
"Det er en ting, som nok ville give noget uforudsigelighed i løbene," slutter han.