Dagens første frie træning endte som en pinlig affære og ikke nogen god reklame for Formel 1 i USA, som Bernie Eccelstone, så også mener kan undværes.
Efter 30 minutter, havde der der været 2 Grand Prix kørere på banen, Sato og Montagny.
Hurtigste tid havde Anthony Davidson, med 1.13.172, Robert Kubica var 2'er med 1.13.750 og sidste mand i top 3, var Neel Jani med 1.14.505.
Med 10 minutter igen, var situationen ikke meget bedre, 10 mand havde været på banen, 7 fredagskørere og 3 Grand Prix kørere, udover Sato og Montagny, lykkedes det også Christian Albers at få sat en tid, resten af feltet havde udelukkende været ude på installationsomgange.
Derefter endte det med at Grand Prix kørerne myldrede ud på banen. Michael Schumacher satte næsthurtigste tid, men endte i gruset få minutter før træningen sluttede.
Banekort for Indianapolis
Anthony Davidson endte som hurtigste mand, tiden var 1.12.094 - 4 tiendedele foran tidligere verdensmester Michael Schumacher.
Med Robert Kubica på 3. pladsen, mere end et ½ sekund efter Schumacher
Hurtigste tid sat på banen er 1:10.223 sat af Rubens Barrichello i 2004.
Find alle tiderne fra den første frie træning
her
Forenden af en Red Bull, Indianapolis, torsdag 29. juni 2006
Optakt
Vil du vide mere om Indianapolis så tag et kig på vores
omfattende optakt, der går i dybden med den aktuelle situation, teknik, banen og dens historie.
TV-tider:
Da USA ligger i en anden tidzone, kommer de forskellige sessioner på andre tider end normalt. Det er derfor en god ide at tjekke TV tiderne i vores
sædvanlige oversigt, der også viser hvornår fodboldkampene i verdensmesterskabet transmitteres.
SMS
Har du ikke mulighed for at se kvalifikationen eller løbet, kan du få tilsendt resultatet via vores SMS -service. Vi er de eneste i Danmark der tilbyder SMS med løbsresultatet. Tjek derfor hvordan du
tilmelder dig.
Robert Kubica BMW Sauber F1 med hans ingeniør
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)