Point kan købes dyrt.
Efter de første 9 løb, så kommer her en kort opsummering af, hvor dyrt de forskellige teams har købt deres indkørte VM point, ud fra deres årsbudget – selvfølgelig med det forbehold, at der kun er kørt halvdelen af sæsonen.
For en god ordens skyld, så er de 3 hold, der ingen point har holdt udenfor regnskabet.
Team |
Point |
Millioner kr. pr. point |
Toyota |
11 |
219 mio.
|
Red Bull Racing |
9 |
134 mio.
|
BMW Sauber |
19 point |
120 mio.
|
Williams |
10 point |
80,5 mio.
|
BAR Honda |
29 point |
79 mio.
|
McLaren Mercedes |
65 |
37 mio.
|
Ferrari |
87 point |
23 mio.
|
Renault |
121 point |
7 mio.
|
Endnu en gang er Toyota den som fører an i at bruge penge, de havde nok håbet på at de enkelte point havde været billigere end de har været. På samme vis, så havde det andet japanske team, BAR Honda nok regnet med større succes for de knap 400 millioner dollars de bruger, end sølle 29 point.
"219 mio? Så prøver jeg at score lidt flere point!"
For en god ordens skyld, så nævnes her, hvad de sidste 3 hold, har som årsbudget.
Super Aguri - 95 millioner dollars.
Midland F1 - 76 millioner dollars.
Torro Rosso - 66 millioner dollars.