Kun 50% chance for at komme i mål

Red Bulls chef Christian Horner udtaler i et interview, at de nye motorer er meget komplekse og dyre, samt at han kun tror, der er 50 % chance for, at de kan fuldføre første løb i Australien.

Christian Horner . Copyright Getty Images/Red Bull Racing

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 2/12 2013 klokken 13:12

”Vi vil genbruge en stor del af den udvikling, vi har lavet på årets vinderbil RB9, til trods for de mange nye tiltag,” udtalte Christian Horner i et interview med ESPN.

”Jeg tror, Adrian vil beskrive den nye racer som en kusine, mere end en helt ny bil,” tilføjede han på en måde, så Sebastian Vettel kan holde fast i sin navngivning af sin racer.

”Der er helt klart nogle elementer, vi kan tage med os fra RB9, selvom vi selvfølgelig skal ændre en del i forhold til motoren og kølingen af denne, samt ikke mindst udstødningen.”

”Men det er motorerne, der er den helt store udfordring.”

”Jeg regner med, at alle producenterne kæmper med stabiliteten på deres motorer, fordi de skal holde meget længere end de gamle V8 motorer, og fordi de indeholder en langt mere avanceret elektronisk løsning.”

”Som jeg ser det, har FIA valgt at give os den mest komplicerede udfordring med deres krav til motor, som ender op med at koste en stor sum penge at udvikle,” kom det lidt ærgerligt fra Horner, der således ikke kan se, hvordan holdene skal kunne spare på driften.

”Som det ser ud nu, tror jeg ikke på, at der er mere end en 50/50 chance for, at vi kommer i mål i Australien,” sluttede han.

Hvis det ser så sort ud, som Horner beskriver, kan vi som tilskuere forvente, at der bliver fyrværkeri på banen i Australien, i form af eksploderende motorer.

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Marussia lukningstruet Ny Pirelli kontrakt gælder til 2016 »