Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 22/11 2013 klokken 18:11
Som i første frie træning, bød anden frie træning på massere af regn og svære forhold at teste under, selvom banen også denne gang så småt begyndte at tørre op mod slutningen.
Nico Rosberg viste endnu engang, at han havde kontrol over sin Mercedes, ved igen at sætte en stærk tid ret tideligt i træningen.
Det meste af træningen foregik med de rigtige regnvejrsdæk og ikke intemedia dækkene, som første træning, men med omkring 20 minutter tilbage, kom Fernando Alonso ud med dækket der ikke er til så stærk regn og var hurtigt med i flere sektioner, dog uden at blive sammenlagt hurtigst.
Som følge af den voldsomme regn, var der kun sat 17 tider, med 16 minutter tilbage. Nogle af den der endnu ikke havde været ude på dette tidspunkt var Sebastian Vettel og Lewis Hamilton.
Webber var næst hurtigst, med en tid der også var sat tidligt, som Rosberg, men med omkring 15 minutter tilbage, begyndte Australieren igen at rykke på sig. KERS problemer stoppede ham dog.
Vettel kom ud for at sætte sin første tid, da der kun var 12 minutter tilbage, hvilket øjeblikkeligt sendte ham op som nummer 5, i første forsøg.
Hamilton glimrede fortsat med at holde sig i pitten. Måske kan Mercedesen ikke tåle vand?
Da briten endelig kommer ud, viser han at han også kan lave piruetter med Mercedesen.
Med 6 minutter tilbage, viser verdensmesteren lige hvordan man skal tage Interlagos rundt, ved at kappe hele 7 tiende dele sekund af Rosbergs hidtil bedste tid. Tilmed på et tidspunkt hvor der er mange biler på banen og forholdene er ekstremt svære.
Omgangen efter rykker han lige yderligere et lille halvt sekund af den tid og laver nu et hul ned til Rosberg på næsten 1.2 sekund. Webber følger nogenlunde med og er kun 3 tiendedele efter Vettel.
Nico Rosberg vil dog ikke finde sig i det og sætter ny hurtigste tid. Det er godt race her til sidst.
Felipe Massa viser sig fra sin gode side og sætter Ferrarien op som nummer 6. Alonso er kun 10. hurtigste mand.
Kovalainen imponere ved at sætte 4. hurtigste tid.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)