Buttons dækproblemer løst

Den tidligere verdensmester Jenson Button har tiltro til Pirelli dækkene. Her på kanten af det Belgiske Grand Prix, som er den første højhastighedsbane siden det skandaløse løb på Silverstone, mener Button, at dækproblemerne er fortid.

Jenson Button Indiens GP 2012 . Copyright McLaren Group

Af: Poul Østergaard Jørgensen (poej@bmf1.dk) d. 8/8 2013 klokken 14:08

De mange dæk-eksplosioner som hele F1 verdenen var vidne til i det engelske, fik mange af kørerne til at råbe vagt i gevær. Jenson Button indrømmer da, også at han fandt hændelserne ’meget skræmmende’.

Jenson Button Copyright McLaren Media

Til Pirellis forsvar skal siges, at de indførte modifikationer på dækkene tilsyneladende har virket efter hensigten, da både det Tyske og det Ungarske Grand Prix var helt uden de hårrejsende episoder fra Silverstone.

Pirellis folk monterer dæk Copyright Pirelli

Billedet kan ændre sig, når turen går tilbage til en af Formel 1 sportens mest udfordrende baner.

Pirellis dæk Copyright Pirelli

”Dæk har været et stort emne i år, ” udtaler Button i et interview med Mobil 1 – The Grid. ”Pirelli har haft en vanskelig tid, når man ser på hændelserne på Silverstone med de mange uheld. "

"Det var selvsagt en særdeles skræmmende tid for kørerne, marshalls, og fansene. Men jeg mener, at de har gjort det rigtig godt med at vende udviklingen. ”

”At stille med et andet dæk til alle allerede til det Tyske Grand Prix kun fire dage senere var fantastisk. ”

De grønne dækmarkeringer påføres

”Spa er den første højhastighed bane efter Silverstone. Men jeg har ingen bekymringer omkring dækkene. Disse nye dæk er ligesom dem, vi anvendte i 2012. De har 2012 konstruktionen, og vi ved, at de vil virke. ”

”Vi har ingen bekymringer dér. ”
Den meget erfarne ’knægt’ fra Frome Sommerset UK håber og tror, at det Belgiske Grand Prix kan blive en rigtig god dag for ham og McLaren.

Jenson Button Copyright McLaren Media

”Spa er en bane, som jeg altid har elsket. Selvfølgelig, jeg vandt løbet der sidste år. Jeg tror, at der er en god mulighed for, at vi kan få et hæderligt resultat. Det er en lav downforce bane, hvilket efter min mening passer bedre til os. ”

”Nu må vi se, ” afsluttede han.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Whitmarsh: Godt med mange løb...men! 2012 bilen overpræsterede »