I følge Business F1 Magazine er Toyota slået med et mulehår, i disciplinen budget & storforbrug.
Med et budget på 400 mio $ er McLaren-Mercedes det nye førerhold, og slår Toyota med ca. 7 mio. $ - man skal dog tænke på, at Toyota stadig har haft meget store startudgifter i forbindelse med deres indtræden i Formel 1.
Overraskende nok, så er mesterholdet Renault helt nede som nummer 6, og Ferrari, der ellers til tider er kraftigt kritiseret for deres forbrug, er nummer 5 - en indikation af at man rent faktisk kan køre mange testdage, uden at det sprænger budgettet.
Kimi Räikkönen på Silverstone 2006, i feltets dyreste, men ikke bedste bil.
Listen, som den hævdes at se ud:
1. McLaren-Mercedes - 400 mio. $
2. Toyota - 393 mio. $
3. Honda - 382 mio. $
4. BMW-Sauber - 378 mio. $
5. Ferrari - 329 mio. $
6. Renault - 300 mio. $
7. Red Bull Racing - 201 mio. $
8. Williams - 134 mio. $
9. Super Aguri - 95 mio. $
10. Midland F1 - 76 mio. $
11. Torro Rosso - 66 mio. $
Som kuriositet, så kan det nævnes at alene Ferraris sponsorat fra Phillip Morris (Malboro), på 96 mio. $, ville bringe dem på en 9 plads foran de 3 bundhold.