Efter en fantastisk start hvor Nick Heidfeld vandt tre pladser havde han senere et problem under sit første pitstop hvor han ikke kunne få bilen i første gear, og det kostede ham en placering. Jacques Villeneuve kunne komme forbi Nico Rosberg ved sit pitstop, dels på grund af stærk kørsel dels på grund af en god indsats af mekanikerne.
Fra BMW Sauber pressechef Jörg Kottmeier har vi modtaget følgende udtalelser.
Nick Heidfeld F1.06-06/BMW P86 (7), hurtigste omgang: 1:22.706
”Jeg havde en god start hvor jeg overhalte to biler på gridden og en tredje i det første sving. Det er naturligvis fantastisk at vi fik begge biler i pointene uden hjælp udefra.”
”Vi har helt sikkert foretaget et skridt fremad. Jeg var i stand til at holde mig foran Montoya da jeg blev ude længere end ham. Det var kun lige i starten han var hurtigere end mig idet jeg kæmpede med understyring. Så blev balancen af min bil bedre. Desværre virkede det første gear ikke ved det første pitstop og det kostede mig en position”
Nick Heidfeld BMW Sauber F1.06 laver en fantastisk start
Jacques Villeneuve F1.06-08/BMW P86 (8), hurtigste omgang: 1:22.921
” Nico Rosberg tog mig i starten ind i sving et i det Juan Pablo Montoya og mig stødte ind i hinanden i hvad der var en løbshændelse. Jeg var på indersiden, og han fulgte efter en anden bil på ydersiden. Han kom på tværs af banen og tog sin linje, men kunne ikke se at jeg var der. Jeg blokerede mine hjul og ramte ind i ham, men der var heldigvis ingen skade (udover et hul i Juan Pablo Montoya's bil, BMF1).
”Jeg sad fast bagved Nico Rosberg i tre fjerdedele af løbet, hvilket var en skam, man han lavede ingen fejl. Det var en god fight, men da jeg så ham tage i pitten tre omgange før mig ved det sidste pitstop, tog jeg nogle store chancer”
Jacques Villeneuve på Silverstone 2006
Holdet tester fra den 13. til den 15. juni på Monza med Jacques Villeneuve, Nick Heidfeld pg Robert Kubica.
Nick Heidfeld i sin BMW Sauber F1.06, Silverstone 2006