Af: Michael Ewert (mew@bmf1.dk) d. 31/7 2012 klokken 13:07
Det fortæller Craig Pollock, der er manden, der har grundlagt PURE. Man skulle ellers have været så langt fremme med de første design, at motoren var tæt på at komme på prøvebænken.
”Vi havde et rimeligt fremskridt, men så trak en investor sig, som vi var nødt til at få erstattet, og det har sat os tilbage med fire til seks uger. Sagen er, at vi burde være på prøvebænken i september, eller måske sidst i august.”
“Angående 2014 så ser det ud så alle fabrikanter stadig kan levere motorer til tre hold – deres eget hold og to andre. Hvis PURE af en eller anden grund fejler, så vil sporten være nødt til at tillade, at alle fabrikanter kan levere til mere end tre hold.”
”Men det er naturligvis ikke en del af planen.”
Det forventes, at Cosworth trækker sig efter 2013-sæsonen, så der kun er de tre etablerede fabrikanter, Ferrari, Renault og Mercedes samt PURE.
Det brugte billede har ikke noget med PURE at gøre.