Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 19/3 2012 klokken 09:03
”Jeg vil være utroligt skuffet hvis der kommer en officiel protest fra nogle af de andre hold, efter løbet,” kom det fra Ros Brawn i et interview lige efter åbningsløbet i Australien.
”Så vidt vi ved, er vores system lovligt og det er godkendt af FIA, så jeg kan ikke se at de skulle gå hen og diskvalificere os efter løbet.”
”FIA har været informeret omkring udviklingen af vores system, helt fra starten og har senest godkendt systemet i torsdags.”
Normalt ville FIA skride ind inden en løbsweekend, hvis de fandt noget ulovligt, så det pågældende hold ville få mulighed for at rette op på deres fejl. Det er også et af de argumenter Brawn bruger.
Ingen kan være interesseret i, at vi ikke kan stole på det resultat vi ser når løbet er slut, hvorfor det eneste rigtige vil være at forbyde dem at starte, hvis systemet er ulovligt, ellers må det være erkleret lovligt.
Hvis man efterfølgende finder det tvivlsomt, bør man så præcisere reglerne, så holdet kan rette ind inden det næste løb.