Klokken 02.30 på fredag triller de første Formel 1 biler ud på den Australske Formel 1 bane ved Melbourne. Det betyder at en lang vinterpause er overstået og vi langt om længe vil se hvem der har gjort sit hjemmearbejde bedst.
Alle er klar over, at det vi har set fra holdene under træningen, maksimalt kan bruges som et praj om hvordan de forskellige hold ligger i forhold til hinanden og to af holdene har end ikke testet deres biler, hvilket ikke overraskende er de to absolutte bundhold HRT og Marussia.
Sebastian Vettel Copyright Getty Images/Red Bull Racing
Men der er nok ikke mange der tænder for deres TV midt om natten, i håb om at se en af HRT racerne med hurtigste tid efter første træning. Det er de store hold vi vil følge og de spændende midterhold.
Vil Red Bull sætte sig på fronten igen eller kommer Mercedes med en racer der er overraskende hurtig. McLaren har under sæsonoptakten set hurtige ud og der er ikke megen tvivl om at deres racer er en af feltets absolut smukkeste, uden det grimme næseknæk, men holder det når der for alvor går løs.
Ud over, at det ser ud til at de fleste er enige om, at Red Bull, McLaren og Mercedes AMG ser meget lovende ud, for ikke at tale om det nye Lotus hold med en Kimi Raïkkönen der igen ser ud til at have fundet sulten efter at vinde, så er der langt mere usikkerhed omkring Ferrari, der ser ud til at de har større problemer end deres racers udseende.
Fernando Alonso har officielt meldt meget loyalt ud, at han mener de har en rigtig god racer, der måske ikke er en vinder, men klar til at indtage podiet. Uofficielt har man dog hørt forlydender om, at de har store problemer og at Alonso slet ikke kan finde ud af hvordan han skal sætte bilen op for at få det bedste ud af den.
Felipe Massa Copyright Ferrari Media
Om det er røgslør eller om der virkelig er problemer med Ferraris nye racer, bliver vi også klogere på i weekenden, men hvis det er skuespil, så er de gode til det hos Ferrari.
Williams, Force India og Sauber kunne, modsat Ferrari, godt gå hen og overraske meget positivt. Især Sauber har formået at sætte nogle virkelig stærke tider, men om det har været gjort under optimale forhold, som nogle kalder kvalifikationssetup, eller om de virkelig er hurtige, ved vi selvklart ikke endnu. Det samme gælder for Force India, der kørte en rigtig god sæson i 2011 og som ser ud til at være klar til at fortsætte de gode takter. Force India skal dog lige have styr på finanserne inden vi for alvor kan tro på at de kan blive et tophold.
Scuderia Toro Rosso og Caterham er meget svære at gennemskue. Begge ser ud til at have taget et stort skridt frem. Toro Rosso stiller til start med to nye Formel 1 kørere, hvilket kan betyde at deres lovende nye racer ikke får det udviklende input som den skal have, mens Caterham har finske Kovalainen med igen, for at give holdet stabilitet samt Petrov, der trods alt har fået en rimelig erfaring fra sin tid hos Renault.
Caterham melder selv ud, at de forventer at rykke op i midtfeltet, hvor de vil drille de etablerede hold, men om de kan gøre det når det virkelig gælder, må vi vente med at se.
Toro Rosso raceren ser hurtig ud og ligner en der klart har potentiale til at rykke op som en sikker point scorer, spørgsmålet er bare om de to nye Herre i STR racerne, kan få det ud af dem som de fortjener. Det bliver også spændende.
Jean-Eric Vergne Copyright Getty Images/Scuderia Toro Rosso
Spørgsmålene er mange men svarrene få. Vi er dog så heldige, at langt de fleste af de spørgsmål vi har, får vi svar på i den kommende weekend.
Piger og drenge. Ventetiden er snart ovre og vi skal se Formel 1 i weekenden!