Hellere grim og hurtig end pæn og langsom virker tendensen til at være i årets Formel 1, hvor stort set alle de kloge designere har bygget den samme type næse.
McLaren bryder med en ren næse, og det kommer Marussia også til.
Årsagen skal nok findes hos McLaren, da Marussia Virgin Racing-holdet indgik en aftale med McLaren, hvor de bl.a. gør brug af det engelske topholds vindtunnel, men også får tekniske råd af McLarens stab.
En person fra Marussia udtaler om det manglende bump:
”Faktisk var der ikke den store forskel i teorien mellem de to løsninger, så hvorfor løbe de risici med noget vi ikke kender?”
Timo Glock har været en tur forbi McLarens simulator og prøvekøre den nye bil.
Copyright Marussia F1
Timo Glock har prøvekørt bilen, men dog kun på en simulator, men det er så også McLarens simulator man har brugt.
Til magasinet ’Speed Week’ udtaler han:
”Vi har ikke så meget erfaring med simulatoren, så vi håber det er det rigtige, men vi vil ikke være for optimistiske – Det betyder dog ikke, at jeg er skuffet.”
”Jeg mener vi har en god base at bygge på.”
”Vi har fokuseret på at finde fejlene på den tidligere bil, og komme over dem.”