Første mand på banen er Alguersuari i Toro Rosso, og han bliver forfulgt af en HRT-racer. Alle de store hold er ved at være klar, men er altså ikke kørt ud endnu.
Nu begynder der at komme flere ud til en indsatallationsomgang, mens Aluersuari, Buemi og Ricciardio begynder at køre timede omgange.
Renaulterne kommer også ud, ledsaget af Sauber og Williams-racerne. Petrov sætter hurtigt hurtigste omgang.
Samtidig lader Massa op til en omgang.
Ferrarien fornægter sig ikke, og Massa slår Petrovs tid med 0.665 sekund. Forfulgt af Hamilton som også har fundet banen rundt.
Barrichello brokker sig over radion over understyring på hans Williams, da han er ude og køre på nye bløde dæk.
Hamilton og Button kommer rundt i anden og tredie bedste tider, mens Vettel sætter wekendens hidtil hurtigste tid af alle på 1.22.666.
Nu sætter Button sig pludseligt ind på en tid der er endnu hurtigere, men den bliver omgående overgået af Alonso.
Noget tyder på at der kan komme noget regn under denne træning, hvilket kan forklare den ivrige aktivitet fra topholdene, så tidligt i træningen.
Massa sætter hurtigste tid i anden sektor, men spinner af banen i sving 12. Ingen skade på hverken mand eller bil.
Felipe Massa Copyright Ferrari Media
Button sætter hurtigste tid med 1.22.091.
Der er nu lidt mere ro på banen, mens der til gengæld bliver mere og mere mørkt på himlen.
Hungaroring
Alguersuari er ude på supersoft (Røde markeringer), men kører meget langsom rundt for hans timede omgang skal starte.
Alonso sætter nu bedste tid, på hans 3. omgang ude. Dækkene er de bløde (gule markeringer) som i denne weekend agerer som den hårdeste af de 2 typer.
Efter at have hygget sig lidt i pitten, er Hamilton igen på banen.
Efter at have brugt hele banen, god og vel, bakker Hamilton af i sidste sektor. Bilen virkede meget levende på billederne.
Sektor tiderne der bliver kørt i øjeblikket er lavere end hvad vi har set hidtil, så meget tyder på at de kører med mere saft i tønden, da de også kører flere omgange ad gangen.
Uagtet de tunge skyer rundt om banen, forventer Team Lotus ikke at der komme vand på banen i løbet af denne træning.
Vi følger nu Sutil rundt på banen, hvor man kan se at han saver sig igennem svingene med mange, mange, styrekorrektioner på hans Force India.
Adrian Sutil Copyright Force India
Massa kommer nu ud på supersoft-dækkene (Rød bil med røde dæk). Han laver dog en fejl i den timede omgang, så vi kan ikke bruge den til meget, men tiderne i forhold til de bløde (gule) dæk, var ikke meget forskellige.
Alonso er nu også ude på supersoft, og knalder nogle meget hurtige sektortider af sig. omgangen ender på 1.21.259 og er dermed 0.8 sekund hurtigere end den hurtigste tid der blev sat på soft dækket.
D'ambrosio hiver sin Virgin rund i en tid der er 7,9 sekunder langsommere end Alonso.
Rosberg prøver også en omgang, men bliver bremset af trafikken. Han opgiver sidste sektor denne gang.
Solen forsøger at komme igennem skyerne, og banetemperaturen er nu kommet op på 30 grader.
Med de tider vi har nu, vil 107% reglen træde i kraft ve en forskel på lige over 5,1 sekund, hvilket kan blive til problemer for både Virgin og HRT i kvalifikationen. Ricciardios sidste tid var 6,6 sekund efter Alonsos bedste tid.
Nu er begge McLarens ude på supersoft. Deres tider ligger meget tæt på Alonso, og ender også med at Hamilton slår tiden med næst 4/10 sekund.
Lewis Hamilton Copyright McLaren Media
Webber er også ude på supersoft, men hans tider er ikke imponerende. Han er 4. hurtigst.
Maldonaldo er rundt på supersoft, og laver en 8. bedste tid. Barrichello er med rundt og ender med lige akkurat at slå sin holdkammerat.
Kobayashi sætter nu 7. bedste tid i sin Sauber.
Rosberg er ude igen, sætter bedste tid i første sektor. Anden sektor hænger dog ikke så godt sammen og han taber meget tid. Totalt set er han 6. bedst, og slår dermed Vettel, som i samme øjeblik kører på banen igen.
Vettel er også på supersoft nu, og gør klar til en hurtig omgang.
Første sektor er en antydning hurtigere end Hamiltons, anden sektor taber han en del og er nu bagefter. Totalt set ender han som kun 5. bedst, og har dermed også tabt i 3. sektor.
Sebastian Vettel Copyright Getty Images/Red Bull Racing
Denne bane burde traditionelt set byde på markant Red Bull dominans, men det har vi altså ikke set ret meget af endnu. gad vide om det kommer i kvalifikationen som vi har set det før, eller om Ferrari og McLaren reelt har hentet dem?
Længere tilbage i feltet er Trulli 0,2 sekund hurtigere end Petrov og kun 0,1 sekund fra Buemi. Det kan være at den nye servostyring passer ham bedre.
Jarno Trulli Copyright Team Lotus
Webber er ude igen på supersoft, men tiderne er stadig langt fra Hamiltons. Efter 2. sektor er han 5,5 sekund efter og totalt set 7,2 sekund efter. Formentligt ikke sigende for Red Bulls tempo.
Flere er nu ude på supersoft, heriblandt hamilton og Alonso, men ingen sætter gode tider. Sandsynligvis en test af supersoft dækkene kombineret med høj brændstofmængde.
Asfalten er nu på 33 grader, mod de 23 grader træningen startede med. Al snak om regn er forstummet, og solen har taget magten på himlen.
Vettel er ude igen, men på en omgang der, i stil med de andre, ikke sætter nye standarter. Totalt set er han 6,7 sekunder efter den bedste tid. Det var Hamiltons sidste omgang også.
Schumacher får over radioen at vide at Rosberg har kørt 6 omgange i træk, og er stabil i sine tider.
Michael Schumacher Copyright Daimler-Benz
Over radion fortælles Vettel at en realistisk omgangstid er 1.27.500 set i modsætning til at Rosbergs mål er at komme på 1.29.000 under løbet.
Ferrari er nu gået tilbage til at teste soft, som altså er den hårdeste type her. Banetemperaturen er jo også noget anderledes and den var i starten af denne træning.
En replay viser Maldonaldo flå slidbanen af sine fordæk under en bremsefejl.
Schumacher fortæller pitten at hans bagdæk er ved at være færdige.
McLaren er også gået tilbage til soft-dækkene, ligesom Ferrari. Tiderne har dog ikke været spændende i lang tid, og som træningen slutter, er Hamilton dagens hurtigste mand, efterfulgt af Alonso, Button, Webber, Vettel og Massa som er lige godt 1 sekund efter.
Renault skal ind og arbejde før i morgen, da de absolut ikke kan være tilfredse med at være 14 og 17 med respektivt Heidfeld og Petrov.
Det bliver interessant at se om Red Bull kan komme tilbage i morgen, eller om deres dominans virkelig er blevet brudt. Det finder vi ud af i morgen, her på BMF1.