Hos Virgin havde man forventet, at Q2 i kvalifikationen ville have været muligt, måske ikke regelmæssigt, men muligt.
Holdet er indtil videre ikke kommet ud af Q1 endnu, modsat Team Lotus, og selv Hispania Racing er blevet en trussel.
Et ældre billeder af Denis Chevrier og Pat Symonds.
Copyright Renault F1
Tidligere i år hentede man den tidligere Renault-mand Pat Symonds ind i en konsulentrolle hos det engelske hold, og han skal ifølge det man kan læse på ’Autosport’ stå for det overordnede design af 2012-modellen.
Det kan meget vel betyde et farvel til forbuddet mod vindtunnelbrug i designet. Tidligere er alt aerodynamisk test foregået via avanceret CFD-udregninger, men et et teori, et andet er praksis.
Marussia Virgin Racing CEO, Andy Webb, udtalte til Autosport:
”Beslutningen er truffet for at give holdet en større kontrol over sin egen skæbne. Efter at have holdt møder med vores nuværende tekniske partner over de sidste par uger, har vi været nødt til at afslutte vores forhold med dem.”
Jerome d'Ambrosio
Copyright Marussia Virgin Racing
“Jeg tror, at de skridt vi har taget angående vores tekniske lederskab vil give os en robust platform, der er nødvendig for at kunne opnå vores performancemål i årene frem.”
”Dette er dristige, men positive skridt der vil give os muligt for at rykke frem med selvtillid.”