Billedet er det samme som i de første løb, Vettel, Hammilton, Red Bull og McLaren ser stærke ud, med resten halsende lige efter, så der er lagt op til en spændende kvalifikation, efter 3 ugers pause.
Med hårde og bløde dæk fra Pirelli, så er der endnu en gang lagt op til der skal spares på dækkene, ikke mindst i Q3.
18 grader i luften og 37 på banen, en rimelig forsommerdag, men ikke noget der smelter folk.
Q1:
Som sædvanlig, så er der ro i pitten ved starten af kvalifikationen, mens enkelte biler tager en installationsomgang.
Bum-bum-bum...... 5 minutter gået og der er sat 2 tider - de Ambrosio og Liuzzi. De kørere, der satser på point, de forsøger at spare så meget på de bløde dæk som muligt.
Mercedes og Ferrari er første topteams, til at tage banen i besiddelse.
Kobayashis motor gik ud og han er skubbet i pit - det betyder han er ude af dagens kvalifikation og dermed er der 6 pladser at "kæmpe om" i Q1.
Q1 er næsten slut -BMF1 beklager udfaldet - der var lidt tekniske problemer.
Ude er: Karthikian, Trulli, Kobayashi, Glock, Liuzzi, d'Ambrosio og Kovalainen, ikke de store overraskelser denne gang.
Forrest har vi Massa, Vettel og Webber. Bedste tid er 1.27 og 107 % tiden siger 1.33, med 1.31.5 så er dårligste mand rigeligt i stand til at stille op i morgen.
Kamui Kobayashi Copyright Sauber Motorsport
Q2:
Så er vi i gang igen - Schumacher er første mand på banen.
En opdatering på Kobayashi er at han åbenbart ikke reelt er kvalificeret til morgendagens løb, da han ikke har sat en tid og dermed ikke kan overholde 107 % reglen, der er dog mulighed for at stewards kan give ham dispensation.
Stadig hårde dæk til de fleste, men efterhånden som Q2 skrider frem og presset stiger, så skal vi nok få de bløde dæk at se.
1.26:075 til Webber som hidtil bedste tid. Hvorefter Vettel straks barberer et halvt sekund af den. Red Bull & McLaren på de første 4 pladser.
Alonso klemmer sig ind på en 4. plads, men dog et halvt sekund efter Vettel. I top 10 har vi også Rosberg, Perez og Buemi. Halvdelen af tiden er gået.
6 minutter igen og ikke en bil på banen.
På en forholdsvis kort bane, så er det nemmere at nå flere omgange i sidste sekund, men med dækkene i mente, så er det spørgsmålet om kørerne tager et enkelt forsøg eller de vælger en "dobbeltløbet" i de sidste minutter af Q2.
3 minutter igen - der lurepasses, men 2 forsøg vil stadig være muligt.
P6 til Petrov, der er færdig for Q2. P4 til MS, der også må være tilfreds, men presset øges på Massa, Heidfeld og Rosberg.
Uha da - Rosberg kører sig ind på P2. Massa p7. Tiden er gået, men der kommer enkelte tider dryppende.
Heidfeld skubber Barrichello ud med 2/100-dele.
Top 10 er 5 teams - ingen små overraskelser i dag.
Vettel, Rosberg, Hamilton, Webber, MS, Alonso, Massa, Button, Petrov Heidfeld.
Ude er: Barrichello, Sutil, di Resta, Maldano, Perez, Buemi og Alguersuari.
Nico Rosberg Copyright Mercedes GP
Q3:
10 minutter i Q3. Det vil ikke være usandsynligt at vi kun får et eller 2 forsøg at se fra de fleste - ikke mindst Renault må forventes at køre efter et forsøg.
MS & Rosberg vil sandsynligvis køre 2-3 forsøg, det har de tidligere løb vist.
Så er vi i gang - ganske overraskende, så er Petrov første mand på banen.
1.26.4 til Petrov - fint mærke for bedste tid, der nok ender omkring 1.25 på de bløde dæk.
Tiderne flyver ind og pladserne skifter hurtigt her i første runde, det ser ud til vi skal have mindst 2 forsøg på de bløde dæk i dag.
1.25:049 til Vettel - kan det gøres bedre? 4 minutter igen.
Stilhed - Massa, MS, Heidfeld og Rosberg har endnu ikke sat en tid - der gambles virkelig med 3 minutter igen. De KAN nå 2 omgange, spørgsmålet er om man vil det?
Vettel, Webber, Hamilton i top 3 - mon de skal ud igen?
Alle er på banen, undtaget Vettel, Webber og Petrov.
Vettel og Webber er færdige for i dag. De stoler fuldt ud på deres tider.
Tiden er gået.
En anelse rodet.
Vettel, Webber, Rosberg, Hamilton, Alonso, Button, Petrov, MS, Heidfeld og Massa er morgendagens startrækkefølge.
Overlegen kvalifikation af Red Bull, flot kørt af Rosberg, en anelse rodet af McLaren og skidt, skidt af Massa.