F150 får nyt navn? (opdateret)

Ferrari har endnu ikke bekræftet det, men det forventes nu, at Ferraris nye racer, F150, får nyt navn. Det skyldes, at Ford nu, knap to uger efter Ferraris præsentation, sagsøger Ferrari for at ville udnytte den goodwill Ford har opbygget med F150-navnet.

Felipe Massa i Ferrari F150th Italia . Copyright Ferrari Media

Af: Michael Ewert (mew@bmf1.dk) d. 10/2 2011 klokken 15:02

Det skulle dreje sig om den goodwill, som Ford har opbygget igennem mange år, der associerer F150 med en muskuløs Ford Pick-Up truck. Derudover skulle F150s navnelogo ligne ufattelig meget Ford F-150 logo.

Flere steder kan man læse, at Ferrari F150 nu skifter navn til F150th Italia, da navnet de 150 henviser til er, at det i år er 150 år siden, at Italien blev forenet som et stort land.

Om det stiller Ford tilfredse vides ikke, men på Autosport kan man læse, at Ford sagsøger Ferrari for et ukendt beløb.

Mon ikke vi snart får en udmelding fra Ferrari omkring et navneskifte.

Opdatering
Ferrari udsendte i går eftermiddags en pressemeddelelse ud, hvor de bekræfter at F150 skifter navn til F150th Italia, og at man i et brev til Ford understreger, at man aldrig har eller villet udnytte det kommercielle navn.

Her kommer et citat fra pressemeddelelsen.

”Af disse grunde, mener Ferrari at vores egen udfordrer i det kommende F1 mesterskab ikke kan blive forvekslet med nogen type af kommercielt tilgængeligt køretøjer, uanset slagsen, eller give et indtryk af, at der er en sammenhæng til et andet mærkes farbare køretøjer. Derfor er det meget svært at se Fords synspunkt på dette område.”

”På trods af dette, og for fortsat at vise vi handler i god tro, og at det foregår på den helt korrekte måde, har Ferrari besluttet sig for at sikre dette indenfor alle områder.”

Dermed er F150 nu officielt blevet til F150th Italia.
Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Heidfeld skal teste Lotus-Renault Jerez test – dag 1 »