Med eller uden F-duct, det er det store spørgsmål.
Williams’ tekniske chef Sam Michael er ikke i tvivl om, at F-duct er uundværlig, og han forstår derfor ikke de teams, der overvejer ikke at bruge den.
”Jeg forstår det ikke. Jeg ved ikke, hvor historien er opstået. Jeg tror nogen jokede.”
”På den Monza-vinge som vi har, er der en massiv forskel i drag. Så jeg ved ikke hvorfor man ikke ville ønske at bruge det.”
”Jeg tror alle vil bruge det.”
McLaren skulle være et hold, der overvejer ikke at bruge deres F-duct denne weekend.
Copyright McLaren
James Allison fra Renault er dog ikke sikker på, at Renault bruger den.
”Ligesom flere andre hold, så er vi også i gang med at evaluere om vi kan få det (F-duct) til at virke på Monza.”
Ferrari og McLaren rygtes også til i det mindste at bruge fredagens frie træninger til at teste en konventionel vinge. Toro Rosso må derimod forvente at debutere deres F-duct, da de har testet deres version i denne uge på Vairano.
En fordel ved ikke at bruge F-duct skulle være en vægtbesparelse og et bedre drag på forvingen.