Af: Nicolai Ascanius (nj@bmf1.dk) d. 24/7 2010 klokken 13:07
Velkommen til kvalifikationen til Tysklands Grand Prix på Hockenheim Ring.
Vi dækker kvalifikationen LIVE, men på grund af ustabile hot-spots på banen opdaterer vi kun sporadisk.
Sidste træning lørdag viste, at Red Bull og Ferrari er tæt på hinanden, men Sebastian Vettel var hurtigst foran Fernando Alonso.
Vi venter på signalet til kvalifikationen, som starter kl. 14.00.
Q1
Efter kort tid afbrydes Q1 med rødt flag, idet Vitantonio Liuzzi, Force India, har en voldsom afkørsel i sidste sving og kolliderer med pitvæggen ved udkørslen af kurven.
Ferrari og Red Bulls træningsresultater ser ud til at holde, og teamene slutter som hurtigste.
Ude efter Q1 er, Trulli, Kovalainen, Glock, Yamamoto, Liuzzi, Chandhok og di Grassi, som dårligt nok kom på banen.
Q2
Q2 er slut og forløb udramatisk.
Hurtigst var Alonso med tiden 1:14.081. Herefter fulgte Vettel, Webber, Massa, Hamilton, Barrichello, Button, Kubica Hûlkenberg Rosberg.
Ude er Schumacher, Kobayashi, Petrov, Sutil, de la Rosa, Alguersuari.
Q3
De resterende biler strømmer ud på banen til de sidste ti minutters sprint om første startplacering.
Efter 13 minutter er stillingen: Alonso, Vettel, Webber, Hamilton, Massa, Button, Kubica, Rosberg og Barrichello.
4 minutter tilbage.
Vettel sætter en slutspurt ind og tager polepostionen med tiden 1:13.791. Herefter følger Alonso, kun 2/1000 af et sekund efter. I følge vores berrgninger svarer dette til en forskel på 12.5 cm - utroligt.
På de efterfølgende pladser kommer Massa Webber, Button Hamilton, Kubica, Barrichello, Rosberg og Hülkenberg.
Hermed afsluttes LIVE-dækningen af kvalifikationen til Tysklands Grand Prix. Vi vender senere tilbage med turbeskrivelser fra BMF1s tur til Hockenheim.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)